Tuesday, April 16, 2024
1 C
Calgary

10 جاذبه طبیعی غرب کانادا که در لیست طبیعت گردی خود باید قرار دهید

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

طبیعت غرب کانادا بسیار زیباست و برای درک این شکوه نفس گیر، چاره ای جز بودن در آن نیست.

ممکن است برای طبیعت گردی در خیره کننده ترین جاذبه های طبیعی این منطقه متحمل هزینه هایی شوید و یا برنامه ریزی های خاصی داشته باشید ولی به شما قول می دهیم که از هیچ کدام این کارها هیچ وقت پشیمان نخواهید شد.

در این مطلب قرار است تا 10 جاذبه طبیعی در غرب کانادا را به شما معرفی کنیم تا در برنامه های طبیعت گردی خود قرار دهید.

برای امنیت خودتان، حتما قبل از شروع حرکت کاملا آماده باشید. اطلاعات لازم کوهنوری در Albertaparks.ca و AdventureSmart آورده شده و راهنمای بازدید از پارک‌های کانادا هم اینجا نوشته شده است. یادتان باشد که جز ردپا اثر دیگری از خودتان در طبیعت باقی نگذارید. وسایلتان را جمع کرده، از مسیرهای مشخص بگذرید و به حیوانات وحشی غذا ندهید. مراقب عکس‌های سلفی خطرناک باشید.

بلک تاسک، پارک گاریبالدی
Black Tusk – Garibaldi Provincial Park

https://www.instagram.com/p/BlZeT68Dsgo/?utm_source=ig_embed

یکی از منحصر به فرد ترین مناطق طبیعی غرب کانادا، بلک تاسک (Black Tusk) یا طوفان سیاه است که مسیر زیبا و در عین حال کناره های پوشیده شده از خار آن، یکی از زیباترین و خاص ترین مسیرهای پیاده روی را به وجود آورده است. البته مسیر این علفزار که در مسیر رسیدن به دریاچه گاریبالدی است، شیب دار است و هر چه که در آن پیش بروید، بیشتر خودتان را در یک چالش امادگی جسمانی خواهید دید.

استاموس چیف، اسکامیش
Stawamus Chief – Squamish

https://www.instagram.com/p/B8_ErXTgeHm/?utm_source=ig_embed

این ساحل کوچک با تک سنگ گرانیتی زیبایش یکی از بهترین مکان ها برای گذراندن تعطیلات آخر هفته مخصوصا در فصل های بهار و تابستان است. اگر می خواهید برای طبیعت گردی به این منطقه بروید، باید بدانید که این مسیر تقریبا ساده است و کوه آن برای کوهنوردی مناسب است. پیشنهاد می کنیم که زمانی که در استاموس چیف هستید، از دید پانورامایی و منظره قله های کوهستانی و دره اسکوامیش لذت ببرید.

کوهستان 3 برادر، پارک مانینگ E.C
Three Brothers Mountain – E.C. Manning Provincial Park

https://www.instagram.com/p/B2ADi18pq4Q/?utm_source=ig_embed

یکی از لذت بخش ترین مسیرهای پیاده روی در غرب کانادا، در کوهستان 3 برادر است که مسیری دارد پوشیده از گل های وحشی و مراتع زیبا و گسترده.

در قسمت های مختلف این قله ها می توانید جاذبه های طبیعی حیرت آوری را ببینید و از قله های آن هم صعود کنید. مسیر رفت و برگشت در این منطقه، در حدود 6 ساعت است.

امتداد ساحل آفتابی، رودخانه پاول
Sunshine Coast Trail – Powell River

https://www.instagram.com/p/BmOYpkDBtbj/?utm_source=ig_embed

اگر قصد دارید که پیاده روی طولانی در پس منظره ای زیبا از دشت های وسیع و دریاچه داشته باشید، بهترین پیشنهاد برای شما امتداد ساحل آفتابی است. در این مسیر 180 کیلومتری، امکانات رفاهی همچون چندین ایستگاه استراحت و ارودگاه هایی مناسب برای اقامت در هنگام شب در نظر گرفته شده است. اگر بخواهید این مسیر را کامل ببینید، 10 روز کامل زمان خواهد برد که مدیریت آن دیگر به مهارت های شما بستگی دارد.

دشت 6 یخچال طبیعی، پارک ملی بنف
Plain of Six Glaciers – Banff National Park

https://www.instagram.com/p/BpFlIMGhJqq/?utm_source=ig_embed

این دشت را باید به عنوان یکی از معروف ترین مسیرهای پیاده روی و طبیعت گردی در کانادا و پارک ملی بنف معرفی نماییم. مسیری پر از پیچ و خم هایی که تمام مهارت های شما را به جالش خواهد کشاند. در سفر به این منطقه از دیدن مناظر اطراف که گستره ای از کوه های راکی، دشت های فراخ و بی پایان و یخچال های طبیعی است، لذت ببرید. بهترین زمان در سال برای رفتن به این منطقه بین ماه های ژوئن تا آگوست است.

دنباله رنگین کمان، پارک Tweedsmuir
Rainbow Range Trail – Tweedsmuir Provincial Park

https://www.instagram.com/p/BHdQt-Uhvo_/?utm_source=ig_embed

مسیر دنبال رنگین کمان در منطقه مرکزی بریتیش کلمبیا قرار گرفته است و منطقه ایست پوشیده از کوه های رنگارنگ و مناظر زیبای روستایی. کل این مسیر 16 کیلومتر است و می توان تنها در یک روز، این مسیر را طی کرد. این منطقه یکی از بهترین گزینه ها برای برپا کردن کمپینگ های تابستانی است.

دنباله ساحل غربی، پارک ملی حاشیه اقیانوس آرام
West Coast Trail – Pacific Rim National Park Reserve

https://www.instagram.com/p/B8wYm_vhFRC/?utm_source=ig_embed

دنباله ساحل غربی در طول 75 کیلومتری جنوب غربی ونکوور قرار گرفته و از آبشارها، جنگل های اغلب بارانی و سواحل زیبا پوشیده شده است. این منطقه بسیار محبوب کوهنوردان است و از معروف ترین مسیرهای پیاده روی در کانادا به حساب می آید.
جالب است بدانید که این مسیر برای تجارت و سفر کانادایی ها با مناطق و کشورهای همسایه خود بوده است و ارزش تاریخی و ملی نیز دارد. اکثرا کوهنوردان این مسیر را بین 6 تا 7 روز می پیمایند.

مسیر پیاده روی آیس لاین، پارک ملی یوهو
Iceline Trail – Yoho National Park

https://www.instagram.com/p/BcFlz_zFAwB/?utm_source=ig_embed

اگر در جستجوی این هستید که کجا می توانید نمایی بی نظیر و بکر از رشته کوه های راکی را در کانادا ببینید، آیس لاین بهترین گزینه برای پیشنهاد به شماست. طول این مسیر پیاده روی 21 کیلومتر است و در گذر از آن می توانید از دره یوهو، یخچالی دالی و آبشار تاکاکا نیز دیدن نمایید.
دریاچه جافری، پمبرتون
Joffre Lakes – Pemberton

https://www.instagram.com/p/Bx-HqSCByen/?utm_source=ig_embed

این منطقه تقریبا از آن دسته جاهایی است که پر رفت و آمد است و کوهنوردان زیادی مخصوصا در فصل تابستان به آن سر می زنند. البته اطراف دریاچه جافری در زمستان ها هم شلوغ و زیباست.پیست پیاده روی اطراف این دریاچه دارای طولی برابر با 10 کیلومتر است و سطح دشواری های مختلفی دارد.

مسیر پیاده روی کوهستان آلوت، پارک Golden Ears
The Alouette Mountain Trail – Golden Ears Provincial Park

https://www.instagram.com/p/3XfCrqAKiB/?utm_source=ig_embed

صعود به قله آلوت کار آسانی نیست اما علی الرقم دشواری هایی که دارد، کسانی که تجربه پیاده روی در آن را دارند می گویند که؛ مناظر پاناروماییک و زیبای آن بسیار خیره کننده است و ارزش تمامی این دشواری ها را دارد. برای طی کردن این مسیر باید بین 9 تا 10 ساعت زمان بگذارید. فراموش نکنید که با خود آب زیادی همراه ببرید.

منبع: dailyhive