Thursday, March 28, 2024
-5.3 C
Calgary

سرنوشت مسافران کانادایی کشتی کروز در آب‌های کالیفرنیا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

بر اساس آمار تایید شده از طرف وزارت امور بین‌الملل کانادا 235 مسافر کانادایی در کشتی کروز قزنطینه شده در آب‌های ایالات‌متحده حضور داشته‌اند. هفته گذشته و پس از بالا گرفتن نگرانی مسئولان بهداشتی کالیفرنیا درباره احتمال ابتلای مسافران کشتی کروز Grand Princess به ویروس COVID-19، اجازه پهلو گرفتن به کشتی داده نشد. همین موضوع باعث گردید تا هزاران مسافر در نزدیکی سواحل کالیفرنیا سرگردان شوند. سپس نتایج آزمایش‌ از 46 مسافر این کشتی نشان داد که حدود نیمی از آن‌ها به کروناویروس مبتلا شده‌اند. 19 نفر از این مبتلایان خدمه و دو نفر نیز مسافر کشتی بودند.

کشتی کروز Grand Princess که حدود 3،500 مسافر داشت پس از انتشار خبر مرگ یکی از مسافران سفر دریایی پیشین خود اجازه پهلو گرفتن در کالیفرنیا را کسب نکرد. این کشتی کروز که قصد داشت در سفری دوهفته‌ای به هاوایی برود با دستور سریع مقامات آمریکایی در سواحل انفرانسیسکو متوقف شد.

پس از آن مسئولان این شرکت کشتی‌رانی از مسافران خواستند تا زمان انجام مراحل پزشکی در کابین‌ خود بمانند. این شرکت همچنین از مسافرانی که در سفر دریایی پیشین حضور داشته‌اند درخواست کرد تا در صورت هرگونه علائم بیماری COVID-19 همچون تب با پزشک خود تماس بگیرند.

وزیر امنیت عمومی کانادا بیل بلیر همزمان با این رخدادها اعلام کرد که دولت فدرال تمام اقدامات لازم را برای حفاظت از شهروندان کانادایی حاضر در کشتی انجام خواهد داد. بلیر در ادامه اظهارات خود گفت: ما باید منتظر اعلام قطعی نتایج آزمایش‌ پزشکی مسافران بمانیم. تاکنون مقامات ایالات‌متحده به بهترین شکل ممکن شرایط را مدیریت کرده‌اند و من پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهم تا اطمینان حاصل کنیم شهروندان ما به امکانات لازم دسترسی خواهند داشت.

سرانجام روز دوشنبه با وارد شدن کشتی کروز به بندر اوکلند مقدمات پیاده شدن مسافران فراهم شد. عصر روز دوشنبه و پس از ساعت‌ها انتظار تعداد زیادی از مسافران کشتی که ماسک به صورت داتشند به سمت چادرهای پزشکی که از قبل برپا شده‌ بودند حرکت کردند. وضعیت سلامت و علائم بیماری تک تک مسافران پیاده شده از کشتی بررسی شد. کسانی که احتمال بیمار شدن آن‌ها می‌رفت با آمبولانس به مراکز درمانی منتقل شده و باقی مسافران نیز به پایگاه‌های نظامی فرستاده شدند تا 14 روز در قرنطینه بمانند.

این عملیات غیرمعمول و پرخطر توانست شرایطی را محیا کند که مسافران از کشتی خارج شوند اما همچنان بیش از 1،000 نفر خدمه باید در داخل کشتی کروز در قرنطینه باقی بمانند. تا عصر روز سه‌شنبه بیش از 540 مسافر از کشتی خارج شدند. حدود 228 مسافر کانادایی نیز در میان این افراد حضور داشتند که مقدمات بازگشت آن‌ها به کشور محیا شد. 171 شهروند کالیفرنیایی دیگر برای گذراندن دوران قرنطینه به پایگاه هوایی تراویس منتقل شدند.

به گفته مقامات آمریکایی تمام مسافران خارجی که از 50 کشور مختلف هستند با پروازهای مختلف به خانه باز خواهند گشت. مسافران آمریکایی نیز به پایگاه‌های نظامی در کالیفرنیا، تگزاس و جورحیا منتقل خواهند شد.

بنا بر اخبار منتشر شده مسافران کانادایی وارد شده به کشور در یک پایگاه نظامی در اونتاریو قرنطینه شده‌اند. متاسفانه روز چهارشنبه اعلام شد که نتیجه آزمایش ابتلای یکی از مسافران به COVID-19 مثبت بوده است. این فرد که در زمان ترک کشتی علائم بیماری نداشته پس از ورود به کانادا دچار تب و سرفه شده بود.

منابع: CBC, Euronews, Los Angeles Times, City News