Thursday, April 18, 2024
-1.2 C
Calgary

کمک ۵۷۲ دلاری دولت آلبرتا به افراد مجبور به قرنطینه

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

چهارشنبه عصر آقای جیسون کنی نخست وزیر آلبرتا در مجلس استانی، کمک‌های دولتش به اقتصاد آلبرتا و افراد آسیب‌دیده از COVID-19 را اعلام کرد.

کنی صحبت‌هایش را با اعلام آمار بیماران جدید شروع کرد. در ۲۴ ساعت اخیر ۲۲ ابتلای جدید تایید شده‌اند که تعداد کل بیماران در آلبرتا را به ۱۱۹ نفر می‌رساند.

او اشاره‌ای به روند نزولی قیمت نفت خام نیز داشت و گفت که طبق مدل‌های یک انستیتوی مالی بزرگ، ممکن است قیمت نفت برنت در فصل دوم امسال به ۵ دلار نیز افت کند.

او در ادامه گفت:

«در تاریخ صنعت نفت و گاز کانادا هرگز چنین چیزی را تجربه نکرده‌ایم. وقتی کاهش شدید تقاضا در دنیا و شکنندگی اقتصاد در ۵ سال اخیر را هم در نظر بگیریم، آن وقت چشم‌انداز یک دوره مصیبت‌بار را جلوی خودمان خواهیم داشت.»

کنی یک بستهٔ حمایتی ۵۰۰ میلیون دلاری جدید را هم اعلام کرد و گفت که این «شروع حمایت‌ها برای ارائه منابع جدید مبارزه با COVID-19 است، نه پایان آن.»

۵۰ میلیون دلار نیز برای کمک به آلبرتایی‌هایی در نظر گرفته شده که مجبور به قرنطینه‌اند و البته بندهای مورد نظر رییس سازمان سلامت آلبرتا را رعایت می‌کنند، از جمله «افرادی که سرپرست یک فرد ناتوانند و باید به خاطر این شرایط خودشان را ایزوله کنند، و افرادی که توانایی پرداخت یا جبران هزینه‌ها در وضعیت قرنطینه را ندارند.»

کِنی گفت: «در اینجا هدف این است که بی‌درنگ نقدینگی لازم را در اختیار افراد بگذاریم تا مجبور به نادیده گرفتن سلامت عمومی و خروج از خانه برای تامین درآمد نشوند، زیرا بازگشت افراد مریض به محیط کار خیلی خطرناک است.»

«و آلبرتایی‌ها باید بدانند که این پرداخت ۵۷۲ دلاری در قالب طرح حمایتی ما برای عبور از بحران ارایه می‌شود.»

مردم آلبرتا می‌توانند از ابتدای هفتهٔ آینده برای دریافت این کمک ثبت‌نام آنلاین انجام دهند و ظرف یک هفته مبلغ به حسابشان واریز می‌شود.

یک ۶۰ میلیون دلار دیگر هم در اختیار شهرداری‌ها، و سازمان‌های خیریه و غیرانتفاعی قرار می‌گیرد تا به حمایت از سالخوردگان و افراد آسیب‌پذیر بپردازند.

دولت آلبرتا می‌گوید که در ۳ ماه آینده دریافت قبض‌های خدماتی (آب، برق، گاز) را هم به تعویق می‌اندازد، و از شهرداران نیز اقدام مشابهی را خواسته است.

در ضمن، کِنی اعلام کرده که یک تعویق ۶ ماهه بدون بهره نیز شامل وام‌های دانشجویی می‌شود که وقت بازپرداختشان رسیده، و البته دریافت مالیات شرکت‌ها هم تا ۳۱ آگوست ۲۰۲۰ به تعویق می‌افتد.

کنی می‌گوید: «من از تمام کارفرمایانی که سلامت کارمندانشان را بالاتر از منافع مالی قرار داده‌اند تشکر می‌کند. از آنها می‌خواهم تا جای ممکن مرخصی با حقوق در اختیار افرادی بگذارند که مجبور به قرنطینه خانگی شده‌اند.»

«این تمهیدات تازه شروع کار ما هستند. برنامهٔ اجرایی ما همزمان با تغییر اوضاع جلو خواهد رفت و ساعت به ساعت با شرایط موجود تطبیق می‌یابد. من به مجلس آلبرتا اطمینان می‌دهم که فردا ضوابط جدیدی در نظر می‌گیریم، و جمعه هم همینطور، و هفتهٔ آینده هم اوضاع را بازنگری می‌کنیم.»

«چالشی که پیش روی ما قرار گرفته، بسیار بزرگ است. برای عبور از آن راهکارهای بزرگ، اقدامات سریع، و البته صبر زیادی نیاز داریم.»

منبع: Daily Hive