Friday, April 19, 2024
-5.2 C
Calgary

وضع جریمه 1,000 دلاری در آلبرتا برای نقض دستورالعمل های مرتبط با کروناویروس

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

نخست وزیر آلبرتا Jason kenny در یک کنفرانس خبری در بعد از ظهر روز چهارشنبه اعلام کرد که کسانی که قوانین وضع شده برای مهار شیوع کروناویروس را جدی نمی گیرند، به زودی برگه های جریمه 1000 دلاری خود را دریافت خواهند نمود.

البته وی افزود که بیشتر شهروندان آلبرتایی در پذیرش قوانینی همچون قرنطینه خانگی و رعایت اصول بهداشتی و ایمنی بسیار متمدنانه برخورد کرده و مسئولیت پذیر بوده اند و به اصول وضع شده احترام گذاشته اند.

اما با این حال هنوز هم هستند کسانی که موارد ایمنی را رعایت نمی کنند و با چشم پوشی از راهنمایی های بهداشت عمومی، سلامت دیگران، جامعه و علی الخصوص افراد آسیب پذیر را به خطر می اندازند. به همین علت امروز برای افزایش حس مسئولیت پذیری در این دسته از افراد که مغایر با قوانین وضع شده از طرف ما عمل می کنند، جریمه ای حداقل هزار دلاری را در نظر گرفته ایم.

در ادامه Kenny تاکید کرد که در صورت عدم رعایت موارد خواسته شده از طرف شهروندان، مجازات های سختگیرانه و جدی تری در انتظار افراد خاطی خواهد بود.

دادگاه ها نیز این صلاحیت را دارند که حتی در اولین جریمه، فرد را 100 هزار دلار و در جریمه های بعدی، 500 هزار دلار جریمه نقدی نمایند.

طبق قانون و آیین دادرسی جرائم آلبرتا، افسران پلیس این اختیار را دارند که برای این دسته از افراد قبوض جریمه صادر کنند. وی همچنین نیز افزود که فکر نمی کند که شیوع این بیماری در آلبرتا زیاد و غیر قابل کنترل باشد.

مهم ترین علائمی که نشان می دهند فردی مبتلا با کروناویروس است، سرفه و تب است.

هر کسی که سفری به خارج از کانادا داشته و حال بازگشته، خود و اطرافیان نزدیکش مشکوک به ابتلا به کرونا هستند.

تمامی مسافران که سفری خارجی داشته اند باید 14 روز در قرنطینه خانگی به سر ببرند.

همینطور برای اماکنی همچون مراکز نگهداری از کودکان، خانه های سالمندان، مراکز تفریحی عمومی، کافه ها و کلوپ های شبانه نیز قوانین مراقبتی خاص نیز وضع شده است.

وزیر بهداشت Tyler Shandro در اینباره می گوید که: ما روزانه تقریبا 1600 شکایت دریافت می کنیم و حالا برای هر کدام از این موارد یک کارشناس بهداشتی می فرستیم و اینگونه می دانیم که چه کسی را باید جریمه کنیم و یا نکنیم.

در انتها Kenny تاکید کرد که موارد وضع شده یک پیشنهاد نیستند بلکه شروطی جدی، مطلق و کاملا قانونی هستند.

منبع: dailyhive