Friday, March 29, 2024
-5.3 C
Calgary

جمع‌بندی اقدامات حمایتی دولتی از شهروندان آلبرتا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

در هفته‌های اخیر دولت‌ فدرال و دولت استانی آلبرتا قوانین و اقدامات حمایتی بسیاری برای کمک به کسب‌وکارها و شهروندان در دوران شیوع COVID-19 انجام داده‌اند.

اما با تمامی این‌ها بررسی تاثیرات قوانین اضطراری جدید بر وضعیت شهروندان کانادایی که هرکدام به دلیل شیوع کروناویروس با مشکلات خاص خود مواجه شده‌اند کار آسانی نیست.

روز چهارشنبه مجلس قانون‌گذاری کانادا به تصویب قانون اضطراری برای تخصیص بسته حمایتی 82 میلیارد دلاری رای مثبت داد.

همزمان مسئولان آلبرتایی نیز از بسته حمایتی خود رونمایی کردند تا بتوانند کمک‌های مالی را به صورت منصفانه میان شهروندان و کسب‌وکارها تقسیم کنند.

در ادامه نگاهی به اقدامات انجام گرفته توسط نخست‌وزیر جاستین ترودو و جیسون کنی برای شهروندان آلبرتا می‌اندازیم.

اقدامات دولت استانی:

Emergency Isolation Support

این بسته حمایت مالی که توسط دولت آلبرتا تنظیم شده مبلغ 1،146 دلار را در یک نوبت به برخی از شهروندان می‌پردازد. این کمک تنها به آن دسته از ساکنین آلبرتا پرداخت می‌شود که به دلیل اجرای قوانین قرنطینه خانگی یا نگهداری از یکی از نزدیکان بیمار خود کل درآمد خود یا بخش بزرگی از آن را از دست داده‌اند. شهروندان آلبرتایی زیر می‌توانند این بسته حمایتی را دریافت کنند:

  • به بیماری COVID-19 مبتلا شده باشند
  • از یک بیمار مبتلا نگهداری و مراقبت کنند
  • بنا به دستور مستقیم مقامات بهداشتی ملزم به حضور در قرنطینه خانگی باشند
  • هیچگونه حمایت مالی از منابع دیگر دریافت نکنند

در صورتی که شخصی واجد شرایط دریافت کمک مالی تشخیص داده شود باید حساب MyAlberta Digital ID خود را بسازد. شهروندان در بخشی از فرایند برای تایید هویت خود باید با استفاده از گواهینامه رانندگی یا ID card صحت اطلاعات را تایید کنند. متقاضیان می‌توانند پس از تایید هویت فرم درخواست Emergency Isolation Support خود را تکمیل کنند.

در این‌جا می‌توانید راهنمایی‌های لازم برای تکمیل فرم را دریافت کنید.

به تعویق افتادن تاریخ پرداخت قبوض انرژی

بر این اساس شهروندان می‌توانند مبالغ قبوض برق و گاز طبیعی خود را 90 روز دیرتر بپردازند. به این ترتیب تامین انرژی هیچکدام از شهروندان با قطعی و مشکل روبرو نمی‌شود. علاوه بر این کسب‌وکارهای کوچک و مشتریان بخش کشاورزی نیز قادر به تعویق انداختن تاریخ پرداخت قبوض خود هستند.

این قوانین برای آن دسته از شهروندان آلبرتا که به دلیل شیوع COVID-19 با مشکلات مالی دست‌وپنجه نرم می‌کنند نیز قابل اجرا است. به این ترتیب شهروندان آلبرتا به منظور هماهنگی برای به تعویق انداختن تاریخ پرداخت قبض باید با شرکت‌های انرژی تماس بگیرند. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید فایل تهیه شده توسط مسئولان استانی آلبرتا را مطالعه کنید.

به تعویق افتادن تاریخ بازپرداخت اقساط وام دانشجویی

پرداخت اقساط وام دانشجویی تا شش ماه آینده به تعویق افتاده است. این تعویق بدون احتساب بهره انجام شده و بر اساس سیاست‌های تعیین گردیده برای وام‌های دانشجویی کانادا انجام شده است. برای بهره‌مندی از این تمدید تعویق تاریخ پرداخت هیچ نیازی به ثبت‌نام ندارید و در صورتی که بخواهید نیز می‌توانید در این مدت به پرداخت اقساط خود ادامه دهید.

ATB و Alberta Credit Unions

بانک‌های خزانه‌داری آلبرتا به صورت هماهنگ با به تعویق انداختن تاریخ پرداخت اقساط وام‌ها، وام‌های مسکن و ایجاد خطوط اعتباری کافی سعی دارند شرایط را برای شهروندان استان تسهیل کنند. این اعضا قادر هستند با دسترسی به برنامه‌های مختلف، بازپرداخت اقساط وام‌ها را تسهیل کرده و جریان کوتاه‌مدت پول نقد را در موسسات اعتباری محلی ایجاد کنند.

تامین مسکن گروه‌های آسیب‌پذیر

دولت استانی با تامین بسته حمایتی 25 میلیون دلاری قصد دارد جمعیت بی‌خانمان آلبرتا را در محل‌های مناسب اسکان دهد تا از نرخ انتشار کروناویروس در میان شهروندان بکاهد.

مسئولان شهرداری ادمونتون با تغییر کاربری مرکز EXPO و تبدیل آن به یک مرکز مراقبتی و قرنطینه به این مهم کمک کرده است. علاوه بر این Hope Mission و The Mustard Seed نیز ظرفیت خود را افزایش داده‌اند.

شهرداری کلگری هم اعلام کرده که با همکاری یکی از شرکای هتل خود به نام Alpha House از ظرفیت قرنطینه و نگهداری اتاق‌های آن استفاده خواهد کرد. علاوه بر این مرکز Drop-In کلگری، The Mustard Seed و Inn from the Cold نیز ظرفیت اضافی برای این منظور در نظر خواهند گرفت.

در Red Deer نیز مرکز Safe Harbour Society با هدف افزایش 100 عددی ظرفیت خود تغییر مکان داده است. Lethbridge و Grand Prairie نیز برای کمک به جمعیت آسیب‌پذیر شهر اقدامت مشابهی انجام داده‌اند

کمک به کسب‌وکارهای کوچک

دولت استانی اعلام کرده اقداماتی را با هدف کاهش دادن فشار بر کسب‌وکارهای کوچک و متوسط در زمان اجرای مقررات قرنطینه اجرا خواهد کرد. ازجمله این اقدامات می‌توان به تعویق تاریخ پرداخت مالیات educational property Corporate تا تاریخ 31 آگوست و پرداخت 50 درصد حق بیمه جبران خسارت کارکنان توسط دولت اشاره کرد.

تمدید تاریخ انقضای مدارک

تاریخ انقضای گواهینامه رانندگی، کارت‌های ID، ثبت‌نام وسایل نقلیه و سایر مدارک برای تمام شهروندان آلبرتا تا تاریخ 15 ماه می تمدید شده است.

اقدامات دولت فدرال:

افزایش دسترسی شهروندان به بیمه شغلی

یکی از بزرگترین کمک‌های مالی دولت فدرال به کانادایی‌ها افزایش دسترسی شهروندان برای درخواست بیمه شغلی (EI) بوده است.

روز چهارشنبه نخست‌وزیر جاستین ترودو اعلام کرد حدود یک میلیون نفر از شهروندان در مدت یک هفته برای EI درخواست ارسال کرده‌اند. این بسته حمایتی به آن دسته از کانادایی‌ها که در دوران قرنطینه دستمزد دریافت نمی‌کنند یا به کروناویروس مبتلا شده‌ یا از اعضای خانواده خود مراقبت می‌کنند و یا بر اثر اعمال مقررات جدید بخشی از درآمد خود را از دست داده‌اند، کمک خواهد کرد.

دولت فدرال مهلت انتظار یک هفته‌ای را برای افرادی که در دوران قرنطینه به منظور دریافت مزایای EI در دوران بیماری اقدام کرده‌اند برداشته و از آن‌ها خواسته تا با ارائه مدارک پزشکی مربوطه مزایای خود را دریافت کنند.

آن دسته از شهروندان کانادایی که درآمد خود را از دست داده‌اند تا چهار ماه آینده ماهیانه 2،000 دلار دریافت خواهند کرد

مرکز CERB کانادا اعلام کرده که مدارک آن دسته از شهروندانی که به دلیل شیوع کروناویروس درآمد خود را از دست داده‌اند را برای دریافت ماهیانه 2،000 دلار، به مدت چهار ماه، دریافت خواهد کرد.

علاوه بر این دولت کانادا اظهار داشته کارکنانی که همچنان استخدام هستند اما به دلیل وضع قوانین قرنطینه ناشی از شیوع COVID-19 درآمدی دریافت نمی‌کنند نیز می‌توانند برای دریافت کمک مالی CERB درخواست ارسال کنند. این کمک به کسب‌وکارها اجازه خواهد داد تا کارکنان خود را در این دوران سخت حمایت کنند و مطمئن شوند شرایط برای بازگشت سریع آن‌ها به محل کار در زمان احتمالی وجود خواهد داشت.

ترودو اعلام کرده که پورتال آنلاین ثبت‌نام این سامانه به زودی راه‌اندازی می‌شود و شهروندان کانادایی 10 روز پس از ثبت‌نام کمک‌مالی خود را دریافت می‌کنند. دولت فدرال به دنبال توزیع هرچه سریع‌تر این کمک مالی است و ترودو وعده داده این سیستم حمایتی تا تاریخ 6 آوریل آغاز به کار می‌کند.

حمایت درآمدی طولانی‌مدت از کارگران

آن دسته از شهروندان کانادایی که شغل خود را در این مدت از دست داده‌اند یا ساعات کاری آن‌ها به دلیل وضع قوانین قرنطینه کاهش یافته به روش‌های زیر مورد حمایت دولت قرار می‌گیرند:

  • معرفی یک بسته حمایتی جبران خسارت از طریق آژانس درآمد کانادا برای تامین حمایت 5 میلیارد دلاری از کارکنانی که صلاحیت آن‌ها برای دریافت EI تایید نشده و در شرایط کنونی بیکار هستند.
  • اجرای برنامه EI Work Sharing که مزایای EI را برای کارکنانی که ساعات کاری آن‌ها به دلیل تحولات خارج از کنترل کارفرمایان در روزهای اخیر کاهش یافته فراهم می‌کند. به این ترتیب صلاحیت آن‌ها برای 76 هفته تایید می‌شود و امکان تایید و اجرای فرایند ثبت درخواست برای آن‌ها تسهیل می‌شود.

مزایای مراقبت از کودکان

یک بسته حمایت مالی برای افزایش حداکثر مزایای مراقبت از کودکان در سال 2019-20 به 300 دلار پیشنهاد شده است.

تمدید مهلت پرداخت وام دانشجویی

دولت فدرال مهلت قانونی بازپرداخت بدون بهره اقساط وام دانشجویی را شش ماه تمدید کرده است. به این ترتیب شهروندان می‌توانند پرداخت خود را تا تاریخ 30 دسامبر 2020، بدون در نظر گرفتن بهره، به تعویق بیاندازند.

تسهیل شرایط پرداخت مالیات

اعتبار مالیاتی GST برای خانواده‌های کم‌درآمد

  • یک پرداخت تک نوبت و ویژه در ماه می 2020 از طریق اعتبار مالیاتی کالا و خدمات (GSTC)، که حدود 400 دلار برای هر نفر و 600 دلار برای هر زوج خواهد بود، به خانواده‌های کم‌درآمد تعلق می‌گیرد.

تمدید مهلت تشکیل پرونده‌های مالیاتی شهروندان

  • مهلت تکمیل فرم پرداخت مالیات برای شهروندان تا تاریخ 1 ژوئن به تعویق افتاده است.
  • آژانس درآمد کانادا افراد را تشویق می‌کند تا در صورت تمایل برای دریافت مزایای GSTC و مراقبت از کودکان کانادا هرچه سریع‌تر درخواست بازپرداخت مالیاتی خود را ارسال کنند تا اطمینان حاصل شود که حق و حقوق آن‌ها در سال 2020-21 به درستی محاسبه می‌شود.
  • آژانس درآمد کانادا به پرداخت‌کنندگان مالیات این اجازه را داده تا پرداخت‌های خود را تا تاریخ 31 آگوست 2020 به تعویق بیاندازند. این قانون هرگونه پرداخت مالیات بر درآمد که از امروز تا پیش از سپتامبر 2020 انجام شود را شامل می‌شود.

کسب‌وکارها می‌توانند مبالغ مالیات بر درآمد خود را دیرتر بپردازند

  • آژانس درآمد کانادا به کسب‌و‌کارها اجازه داده تا پرداخت مالیات خود را تا تاریخ 31 آگوست 2020 به عقب بیاندازند. این قانون مالیات بر درآمد حاصل شده از امروز تا پیش از ماه سپتامبر 2020 را شامل می‌شود.

کسب‌وکارهای کوچک می‌توانند یارانه موقت برای پرداخت دستمزد کارکنان خود دریافت کنند

کارکنان کسب‌وکارهای کوچک ممکن است صلاحیت دریافت یارانه موقت دستمزد را برای یک دوره سه‌ماهه دریافت کنند. این کمک مالی پرداختی برابر با 10 درصد پرداختی مربوط به این سه ماه بوده و حداکثر 1،375 دلار به ازای هر نیروی کار و 25،000 دلار به ازای هر کارفرما خواهد بود.

طراحی Business Credit Availability Program (BCAP) برای کسب‌وکارهای کوچک و متوسط

این برنامه به بانک توسعه تجارت کانادا (BDC) و سازمان توسعه صادرات کانادا (EDC) اجازه می‌دهد تا بیش از 10 میلیارد دلار حمایت مالی اضافی را که بیشتر آن به کسب‌وکارهای کوچک و متوسط اختصاص خواهد یافت، توزیع کنند. آن‎‌‌ها به منظور هماهنگی با هدف یافتن راه‌حل‌های اعتباری برای مشاغل فردی از جمله در بخش‌های صنعت نفت‌ و گاز، حمل‌ونقل هوایی و گردشگری نیز از این اعتبار استفاده خواهند کرد.

همچنین اعتبار حمایتی تعیین شده برای کشاورزان و بخش تولیدات کشاورزی از طریق بخش تامین اعتبار کشاورزی کانادا افزایش خواهد یافت.

کمک مالی به بازنشسته‌ها

میزان حداقل برداشت از صندوق‌های درآمد بازنشستگی (RRIFs) برای سال 2020 به 25 درصد تقلیل پیدا کرده است.

بسته‌های کمکی برای جوامع بومی

دولت فدرال اعلام کرده یک بودجه اضافی 305 میلیون دلاری اضافی را برای جوامع بومی در نظر گرفته که از طریق صندوق حمایتی قبایل بومی و به تشخیص آن‌ها پرداخت خواهد شد.

علاوه بر این مسئولان استانی اعلام کرده‌اند که 26 میلیون دلار را برای حمایت از اعضا و جوامع بومی اختصاص می‌دهند. این بودجه به منظور اعطای کمک‌های اضطراری به شهروندان بومی ساکن نواحی شهری که دارای نیاز مالی هستند و نیز به کسانی که برای پرداخت هزینه‌های درمانی و تهیه نیازهای اساسی خود در نواحی دورافتاده سرزمین‌های بومی با مشکل مواجه هستند، پرداخت خواهد شد.

تعویق شش ماهه پرداخت وام‌های مسکن

بانک‌های بزرگ کانادا تایید کرده‌اند که تاریخ بازپرداخت اقساط وام را تمدید کرده و به اجرای خدمات اعتباری دیگر خود کمک می‌کنند تا امکان اجرای آن‌ها در این مدت همچنان وجود داشته باشد.

منبع: Daily Hive