Thursday, April 25, 2024
16.5 C
Calgary

وعده جیسون کنی برای حمایت از مستاجرها در جریان اپیدمی کرونا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

نخست وزیر آلبرتا آقای جیسون کنی اعلام کرد که در جریان اپیدمی کرونا حمایت خوبی از مستاجرهای این استان خواهد کرد.

او که در کنفرانس روزانهٔ اقدامات دولت آلبرتا در بحران کرونا صحبت می‌کرد، اعلام کرد که صاحب‌خانه‌ها تا ۱ مِی حق ندارند مستاجرین را به خاطر عدم پرداخت اجاره ماهانه و/یا عدم پرداخت قبض‌های خدماتی، مجبور به تخلیه کنند. حتی کسی حق ندارد با استناد به حکم‌های تخلیه‌ای که مربوط به ماه‌های قبل هستند، در این روزها کسی را از خانه‌اش بیرون کند.

از ۱ آوریل تا سه ماه بعد، هیچ جریمهٔ تاخیری به اجاره‌ها تعلق نمی‌گیرد و صاحب‌خانه‌ها و مستاجرها باید با هم روی یک برنامهٔ پرداخت در آینده توافق کنند زیرا اکنون شرایط اضطراری بهداشتی در استان برقرار است.

کِنی گفت: «بگذارید صریح بگویم: از امروز، هیچ‌کس به خاطر عدم پرداخت اجاره‌اش یا بدهکاری به خاطر قبض‌های خانگی با حکم تخلیه فوری روبرو نخواهد شد. علاوه بر این، مستاجرها با افزایش هزینه اجاره یا نرخ‌ها برای اجاره‌های عقب‌افتاده روبرو نخواهند بود.»

«ما انتظار داریم که مستاجرها و صاحب‌خانه‌ها با هم روی زمان‌بندی پرداخت‌ها در آینده توافق کنند و همزمان دولت تمام تلاشش را صرف مدیریت COVID-19 خواهد کرد، و سیاست‌های دیگری هم برای حمایت از مستاجرین در این بحرانِ سخت معرفی خواهیم کرد.»

آقای کنی گفت که حتی اگر یک صاحب‌خانه قبلا به مستاجرش درباره افزایش نرخ اجاره خبر داده باشد، حق افزایش آن —چه در مورد خانه‌ها و چه یونیت‌های قابل حمل اجاره‌ای— را نخواهد داشت.

صاحب‌خانه‌ها هنوز هم می‌توانند درخواست تخلیه بدهند و حکم تخلیه دریافت کنند، اما فقط در حالتی که دلایلی غیر از عقب افتادن اجاره یا قبض‌ها وجود داشته باشد.

کنی افزود: «در حالی که استان آلبرتا در وضعیت اضطراریِ سلامت است، صاحب‌خانه‌ها باید با مستاجرهای خود برای تعویق اجاره‌ها توافق کنند.»

«سامانه حل اختلاف خانه‌های اجاره‌ای (RTDRS) هیچ درخواست تخلیه‌ای که را که مرتبط با ناتوانی در پرداخت اجاره است قبول نمی‌کند مگر اینکه تلاشی صادقانه برای حل اختلاف توسط طرفین صورت گرفته باشد.»

منبع: Daily Hive