Tuesday, April 23, 2024
9.4 C
Calgary

مشکلات شهروندان آلبرتا برای دریافت کمک 1،146 دلاری

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

درحالی که مهلت ارسال درخواست برای دریافت کمک مالی اضطراری 1،146 دلاری آلبرتا رو به اتمام است اما بسیاری از شهروندان استان تاکنون موفق به ثبت‌نام نشده و وبسایت آن را پر از ایراد و خطا توصیف می‌کنند.

جیسون ویتلاک دارای شغل آزاد بوده و از زمان شیوع COVID-19 بیکار شده است. او می‌گوید به این کمک مالی واقعا نیاز دارد اما در چند روز گذشته نتوانسته فرایند ثبت‌نام آن را انجام دهد. ویتلاک هر بار که سعی کرده برای برنامه Emergency Isolation Support ثبت‌نام کند با مشکل مواجه شده است. این سامانه شماره ID او را شناسایی نمی‌کند و مجبور است چندین ساعت در انتظار بماند تا شاید در تلاش بعدی خود با این مشکل روبرو نشود.

او می‌گوید وضعیت کنونی وبسایت مانند آن است که بخواهید موج سونامی را از داخل یک سوراخ کوچک عبور دهید.

ویتلاک یکی از هزاران شهروند آلبرتایی بوده که مشکلات خود در زمان ثبت‌نام در سامانه را با CBC News در میان گذاشته‌اند.

از زمان اعلام آغاز ثبت‌نام برای دریافت کمک اورژانسی 1،146 دلاری، شهروندان بروز ایرادهای فنی بسیاری در سامانه را گزارش داده‌اند. سرورهای این سامانه از زمان بازگشایی در روز چهارشنبه به دلیل تقاضای بالا به صورت موقف از کار افتاد.

با اینحال دبیر رسانه‌ای وزیر خدمات آلبرتا می‌گوید این وبسایت روز شنبه بدون مشکل فعال بوده و گزارشی از خرابی یا قطعی دریافت نکرده‌اند. او افزود در این روز بیش از 20،000 درخواست در سامانه ثبت شده که در مقایسه با 16،000 درخواست ثبت شده در روز جمعه نشان‌دهنده بهبود وضعیت سیستم است.

به گفته مسئولان حدود 50 میلیون دلار برای حمایت از شهروندان شاغل استان که پس از وضع قوانین قرنطینه خانگی کار خود را از دست داده‌اند اختصاص یافته است. به این ترتیب کسانی که مجبور به مراقبت از نزدیکان بیمار خود هستند یا به دستور مستقیم مقامات بهداشتی باید در قرنطینه بمانند می‌توانند برای دریافت این کمک اقدام کنند.

به گفته خانم ولتازن به دلیل بالا بودن تقاضای شهروندان ظرفیت سیستم گاهی پر شده و سرورها از دسترس خارج می‌شوند. او می‌افزاید که شهروندان آلبرتا ممکن است هنگام مراجعه به سایت به دلیل ترافیک بالای مراجعه‌کنندگان قادر به ثبت‌نام نباشند. او در اینباره گفت: ما در چنین شرایطی مجبور هستیم به صورت دوره‌ای دسترسی برخی را به سیستم قطع کنیم. از همین رو از شهروندان تقاضا داریم تا زمان رفع ایرادات سیستم شکیبا باشند.

با اینحال ولتازن هیچ تاریخی را برای مهلت نهایی ثبت‌نام اعلام نکرد. هنگام ورود به وبسایت نوشته شده که این برنامه موقتی بوده و با هدف رفع نیاز مالی شهروندان تا زمان ارائه Federal Emergency Care Benefit در ماه آوریل ارائه شده است.

مایکل پیترز که در Fox Runner Tattoo مشغول به کار بود از زمان شیوع کروناویروس شغل خود را از دست داده است. او می‌گوید نگران آن است پس‌اندازی که دارد نتواند تا پایان زمان قرنطینه جوابگوی نیازهای او باشد.

او افزود: این سامانه دارای ایرادهایی است که اجازه ثبت‌نام به مردم نمی‌دهند، به هیمن دلیل احتمالا بسیاری از ما نمی‌توانیم در مهلت تعیین شده کمک مالی را دریافت کنیم. من این را می‌دانم که برنامه‌های متنوع حمایتی و EI نیز به زودی آغاز می‌شوند اما دریافت این کمک مالی کمک خواهد کرد تا زمان اجرای برنامه‌های بعدی بتوانیم قدری از نیازهای خود را رفع کنیم.

منبع: CBC