Friday, April 19, 2024
3.8 C
Calgary

تورنتو: ابتلای ۱۲ پزشک، ۱۳ پرستار و ۸ نیروی درمانی به کرونا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

۸ نفر از نیروهای درمانی، ۱۲ پزشک، ۱۳ پرستار و ۶ کارمند دیگر شبکه بهداشت تورنتو در بین مبتلایان به COVID-19 هستند. این افراد که خط مقدم مبارزه با کرونا هستند، در بین ۵۹۱ نفر اهالی تورنتو قرار دارند که تا اینجا به این ویروس مبتلا شده‌اند.

دکتر آیلین دِ ویا، رییس کل اداره درمان تورنتو تایید کرده که این افراد خودشان را قرنطینه کرده‌اند و افراد نزدیک به آنها نیز زیر نظرند.

دکتر دِ ویا می‌گوید به اکثر کارمندان شبکه درمان تورنتو توصیه شده که از خانه کار کنند ولی افرادی که هنوز مجبور به کار حضوری‌اند باید «فاصله‌گذاری اجتماعی» را به خوبی رعایت کنند.

از بین ۵۹۱ مبتلای کرونا در تورنتو، ۶۷ نفر در بیمارستان و ۳۰ نفر در آی.سی.یو هستند. ۳۰ نفر دیگر نیز ترخیص شده‌اند. حدود ۲۴٪ از افراد در فعالیت‌های اجتماعی عادی این ویروس را گرفته‌اند و تاکنون ۶ مرگ در این شهر گزارش شده است.

از دو قربانی اخیر اولی مردی ۷۰+ ساله است که هفتهٔ قبل به بیمارستان Scarborough مراجعه کرد و دیروز در گذشت و دومی مرد ۸۰+ ساله دیگری ست که خودش را هفته قبل به بیمارستان Saint Michael رسانده بود و دیشب درگذشت.

دکتر دِ ویا می‌گوید: «با ۶ مرگ در تورنتو، ما باید مقیاس عملیاتمان را بزرگتر کنیم و احتمال افزایش محدودیت‌ها برای کاهش اثرات ویروس وجود دارد. فاصله‌گیری اجتماعی برای سلامت افراد بسیار مهم است.»

دکتر دِ ویا توصیه اکید دارد که مردم در خانه بمانند و می‌گوید موارد ابتلا همچنان رو به افزایش خواهند بود «و در روزهای آینده الگویی مشابه روزهای اخیر را خواهیم دید.»

«ما انتظار داریم افراد بیشتری مریض شوند و حال عده‌ای نیز خیلی وخیم خواهد شد. به همین خاطر ماندن در خانه و کاهش شیوع ویروس از اهمیت زیادی برخوردارند.»

شهردار تورنتو آقای جان توری نیز بر اهمیت عدم خروج از خانه تاکید کرده و با اشاره به چند مورد تجمع مردم در پارک‌ها و نادیده گرفتن هشدارهای شهرداری، از مردم خواسته در فضاهای سبز تجمعی نکنند.

توری می‌گوید: «هفته گذشته، تماس‌هایی از ۳۱۱ و اعضای شورای شهر دریافت کردیم و تصاویری در شبکه‌های اجتماعی دیدیم که عده‌ای در پارک‌ها جمع شده بودند و از روی موانع و درها رد می‌شدند. این رفتار غیرمسئولانه است. ما باید به محدودیت‌های وضع شده احترام بگذاریم.»

آقای توری و رئیس پلیس تورنتو آقای متیو پِگ خبر از جریمه‌های ۷۵۰ تا ۵,۰۰۰ دلاری برای افرادی داده‌اند که قوانین دوران قرنطینه را رعایت نمی‌کنند.

هر دوی آنها می‌گویند نظارت شدید پلیس و کارمندان شهرداری تا اینجا منجر به هشدارها و جریمه‌هایی برای شهروندان شده است.

هفته قبل آقای توری پارک‌ها و زمین‌های بازی متعلق به شهرداری را تعطیل کرد و از ۲۳ مارس هم وضعیت اضطراری در شهر اعلام شده است.

به گفتهٔ شهرداری، اعلام وضعیت اضطراری بخشی از تلاش مسئولین برای جلوگیری از شیوع بیشتر کروناویروس است و منجر به ارایه بهتر و سریع‌تر خدمات به نیازمندان می‌شود.

منبع: Daily Hive