Friday, March 29, 2024
-6.9 C
Calgary

وضعیت پرداخت اجاره منازل در بریتیش‌کلمبیا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

بسیاری از مستاجران بریتیش‌کلمبیایی پیش از شیوع COVID-19 نیز مجبور بودند بخش زیادی از درآمد خود را برای پرداخت اجاره منزل کنار بگذارند. حال با تعطیل شدن بسیاری از ادارات و شرکت‌ها و کاهش درآمد این گروه، وضعیت پرداخت این هزینه برایشان از هر زمان دیگری سخت‌تر گشته است.

هفته گذشته مسئولان استانی چندین برنامه برای حمایت از مستاجران معرفی کردند تا از بیخانمان شدن آن‌ها همزمان با شیوع کروناویروس جلوگیری کنند. بر این اساس اخراج بسیاری از مستاجران منتفی شده، اجاره‌بها افزایش پیدا نمی‌کند و 500 دلار نیز به مالکیان تخصیص می‌یابد تا بخشی از اجاره‌بهای مستاجران را پوشش دهد.

با اینحال این مبلغ 500 دلار ماهیانه تا تاریخ 1 آوریل به حساب‌ها واریز نشده است. از اینرو به مستاجران توصیه شده تا مشکل پرداخت اجاره منزل را با مالکان حل‌وفصل کنند. به این ترتیب در صورتی که امکان پرداخت بخشی از هزینه اجاره‌بها را دارید می‌توانید تا زمان واریز این مبلغ با مالک صحبت کنید و برنامه‌ای برای پرداخت آن در ماه‌های پیش رو تنظیم کنید. بهتر است توافق بدست آمده چاپ شود و طرفین نیز آن را امضا کنند.

در حال حاضر مبلغ اجاره‌بها همانند ماه فوریه بوده و امکان افزایش آن وجود ندارد. البته در صورتی که تعداد ساکنین ملک اجاره‌ای افزایش پیدا کرده باشد مالک اجازه خواهد داشت مبلغ اجاره‌بها را افزایش دهد.

در صورتی که مستاجر دچار معلولیت باشد و کمک‌هزینه مسکن دریافت کند تخصیص یارانه جدید هیچ تاثیری بر دریافت کمک‌هزینه پیشین نخواهد گذاشت. البته آن دسته از مستاجران که کمک‌هزینه مسکن را از طریق کمک‌هزینه درآمد یا معلولیت دریافت می‌کند مشمول کمک‌هزینه 500 دلاری نخواهند شد.

تعداد زیادی از مالکین در استان برای پرداخت وام مسکن خود به اجاره‌بهای دریافتی از مستاجران نیازمند هستند. در این شرایط کمک‌هزینه دریافتی مستقیما در اختیار مالک قرار می‌گیرد تا برای پرداخت اقساط وام خود آن را هزینه کند. البته مالک در این شرایط می‌تواند تا اطلاعات مربوط به تعویق احتمالی اقساط و یا سایر اقدامات حمایتی را از شرکت وام‎‌دهنده خود جویا شود.

منبع: CBC