Friday, April 19, 2024
-5.2 C
Calgary

وضع محدودیت‌های جدید برای سفرهای داخلی

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

در هفته‌های اخیر دولت کانادا با اعمال محدودیت‌های گوناگون سعی کرده از شیوع بیشتر کروناویروس در کشور جلوگیری کند. ازجمله آن‌ها می‌توان به ممنوعیت پروازهای بین‌المللی و بستن مرز با ایالات‌متحده اشاره کرد. حال در تازه‌ترین اقدام دولت فدرال اعلام کرده محدودیت‌هایی برای سفرهای داخلی نیز اعمال می‌کند.

بر این اساس از تاریخ 30 مارس مسافرت آن دسته از شهروندان کانادایی که دارای علائم کروناویروس هستند در داخل کانادا ممنوع است. به گفته او این اقدامات با هدف حمایت از استان‌ها، مناطق و نواحی گوناگون کشور برای مبارزه با COVID-19 انجام شده است.

بر اساس اطلاعات موجود در وبسایت دولتی کانادا این محدودیت‌ها برای سفرهای هوایی و ریلی به قرار زیر هستند:

سفرهای هوایی

  • تمام شرکت‌های هوایی باید پیش از انجام پروازهای داخل وضعیت سلامت مسافران را طبق دستورالعمل آژانس بهداشتی کانادا بررسی کنند. این دستورالعمل شامل سوالات بهداشتی، مشاهده علائم بیماری و ارائه راهنمایی‌های ادارات بهداشت محلی به مسافران است.
  • از سوار شدن مسافرانی که دارای علائم COVID-19 هستند خودداری می‌شود. این ممنوعیت سفر تا 14 روز ادامه دارد و تنها در صورت ارائه مدارک پزشکی که تایید کنند علائم مربوطه ارتباطی با کروناویروس ندارند، قابل صرفنظر کردن است. این قانون برای هواپیماهایی که بیش از 10 سرنشین داشته باشند لازم‌ به اجرا است.
  • شرکت‌های هواپیمایی باید به مسافران درباره اعمال قوانین و محدودیت‌های استانی و منطقه‌ای در مقصد اطلاع دهند.

سفرهای ریلی

  • تمامی شرکت‌های ریلی داخلی باید علائم ابتلا به COVID-19 در مسافران را بر اساس راهنمایی‌های ارائه شده توسط مسئولان بهداشتی محلی، پیش از سوار شدن به قطار، بررسی کنند. به این ترتیب سوالات ساده پزشکی، بررسی علائم بیماری پیش از سوار شدن و ارائه راهنمایی‌های لازم مربوط به مسئولان بهداشتی الزامی است.
  • به مسافرانی که دارای علائم ابتلا به COVID-19 هستند تا 14 روز اجازه مسافرت با قطار داده نخواهد شد. این ممنوعیت تا زمان ارائه مدارک پزشکی که تایید کنند علائم ارتباطی به بیماری COVID-19 ندارد، ادامه خواهد داشت.
  • این مقررات برای کسانی که سفر شغلی روزانه انجام می‌دهند نیازی به اجرا ندارد.

علائم COVID-19 عبارت از تب و سرفه یا تب و مشکل تنفسی هستند.

در صورتی که مسافران سعی کنند با وجود علائم COVID-19 سفر داخلی انجام دهند سریعا از فرودگاه یا ایستگاه راه‌آهن خارج شده و با وسایل حمل‌ونقل شخصی به محلی برای گذراندن قرنطینه 14 روزه فرستاده می‌شوند. در هر شرایط باید فاصله فیزیکی دو متری از دیگران رعایت شده و اقدامات بهداشتی و ضدعفونی دستان و پوشاندن صورت در هنگام عطسه و سرفه انجام گردند.

علاوه بر این دولت کانادا اعلام کرده از این پس به کسانی که دارای ID معتبر نباشند اجازه سفرهای داخلی داده نمی‌شود. به این ترتیب از آنجایی که امکان تمدید کارت‌های ID در شرایط کنونی وجود ندارد بسیاری از شهروندان قادر به انجام سفرهای ریلی و هوایی نیستند. این قوانین جدید تا تاریخ 30 ژوئن اعتبار خواهند داشت.

شما می‌توانید متن کامل مقررات سفرهای داخلی و بین‌المللی را به ترتیب در این‌جا و این‌جا مطالعه کنید.

منبع: Forbes