Friday, April 19, 2024
4 C
Calgary

تروودو از كانادایی ها می خواهد كه مانند خانواده‌ی خود از كارکنان خط مقدم محافظت كنند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

صبح شنبه نخست‌وزیر جاستین ترودو بار دیگر از شهروندان کانادایی خواهش کرد تا برای محافظت از کارکنان کادر درمانی که در خط مقدم مبارزه با کروناویروس هستند از منازل خارج نشوند. او از مردم خواست تا این نیروها را همچون اعضای خانواده خود بدانند.

آقای ترودو در کنفرانس خبری روزانه خود که در مقابل Rideau Cottage برگزار می‌شود یادآور شد که این کار موجب جلوگیری از انتشار ویروس می‌شود و به پزشکان و پرستاران کمک می‌کند تا بتوانند به شکل بهتری وظایف خود را انجام دهند.

او گفت: صندوقدار فروشگاه برادر یکی از ماست و پزشک بیمارستان نیز در حال نجات جان همسر یک نفر دیگر است. به این ترتیب همه ما همچون اعضای یک خانواده به یکدیگر متصل هستیم و جان تک‌تک عزیزان ما به رفتار امروزمان بستگی دارد.

در هفته‌های اخیر اقداماتی گوناگون توسط شهرداری‌ها، دولت‌های استانی و دولت فدرال اجرا شدند که در نهایت به بسته شدن مدارس و ماندن شهروندان در منازل انجامید. به گفته ترودو این اقدامات تنها در صورتی نتیجه‌بخش خواهند بود که تمام کانادایی‌ها آن‌ها را رعایت کنند. او از شهروندان خواست تا کادر درمانی بیمارستان‌ها را همچون اعضای خانواده و فرزندان خود بدانند و برای حفظ جان آن‌ها به وظابف خود عمل کنند.

پیشبینی آماری فدرال

ترودو با اشاره به پرسش برخی از شهروندان کانادایی درباره میزان احتمالی مرگ‌و‌میر بر اثر کروناویروس و چگونگی ادامه پیدا کردن مقررات فاصله‌گیری فیزیکی در آینده گفت دولت فدرال در حال همکاری با مقامات استانی است تا بتوانند چهارمین مدل آماری کل کشور کانادا را ارائه دهند.

اونتاریو هم‌اکنون پیشبینی‌های استانی خود را منتشر کرده که بر اساس آن در صورت رعایت محدودیت‌های کنونی ممکن است بین 3 تا 15 هزار نفر از شهروندان استان بر اثر ابتلا به کروناویروس کشته شوند.

تامین ماسک برای نیروهای درمانی

اخیرا دونالد ترامپ رئیس‌جمهور ایالات‌متحده در اقدامی غیرمسئولانه از شرکت تولیدکننده ماسک 3M خواست تا صادرات خود به کانادا و کشورهای آمریکای لاتین را متوقف کرده و تمام تولیدات شرکت را برای رفع نیاز داخلی آمریکا اختصاص دهد. جاستین ترودو با اشاره به این موضوع گفت شیوع بیشتر COVID-19 موجب ایجاد شرایط رقابتی در تمام دنیا شده و در تلاش هستند تا از تولیدات داخلی برای رفع نیاز پزشکان و پرستاران استفاده کنند.

ماسک‌های N95 برای حفاظت از نیروهای درمانی بسیار حیاتی هستند و پوشیدن آن‌ها احتمال ابتلای این گروه به کروناویروس را به شدت کاهش می‌دهد.

به گفته ترودو مذاکرات با مقامات آمریکایی در حال انجام است. او افزود ایالات‌متحده با چنین اقداماتی به ارتباط و وابستگی تجاری نزدیک میان دو کشور آسیب‌های جدی وارد خواهد کرد. او در سخنان خود هیچ اشاره‌ای به اقدام احتمالی متقابل کانادا در صورت وضع چنین محدودیتی نکرد.

کودکان می‌توانند سوالات خود را از یک فضانورد بپرسند!

ترودو با اشاره به ماندن کودکان در منازل در این روزها با تعطیل شدن مدارس گفت در حال ترتیب دادن یک برنامه پرسش‌ و پاسخ برای کودکان هستند تا آن‌ها بتوانند سوالات خود را از جرمی هانسن فضانورد کانادایی بپرسند. به گفته نخست‌وزیر او هم در خانه و هم در خارج از جو یک شخصیت بی‌همتا است.

منبع: Daily Hive