Thursday, March 28, 2024
-1.9 C
Calgary

وضعیت نامعلوم پرداخت اجاره در دوران کرونا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

اجرای محدودیت‌های گوناگون همزمان با شیوع COVID-19 باعث وارد آمدن آسیب‌های جدی به شهروندان شاغل در رستوران‌ها و فروشندگان شده و از سوی دیگر پرداخت اجاره‌بهای منازل شرایط را برای کارکنان و کارمندان بسیار دشوارتر کرده است.

هم‌اکنون یک مستاجران در اونتاریو یک کمپین برای عدم پرداخت اجاره راه‌اندازی کرده‌اند. گروه فیسبوکی Keep Your Rent Toronto در کمتر از دو هفته بیش از 5،000 عضو کسب کرده و گردانندگان آن قصد دارند با ارسال بیش از 100،000 نامه به مالکان خانه در تورنتو به آن‌ها اعلام کنند اجاره خود را پرداخت نخواهند کرد.

بر اساس آمار سال 2016 بیش از 32 درصد از مالکان کانادا را اجاره‌دهندگان تشکیل می‌دهند و بسیاری از کسب‌وکارها در املاک اجاره‌ای مشغول به فعالیت هستند.

طبق پیشبینی بنجامن تال اقتصاددان CIBC تنها حدود 70 درصد از مبالغ اجاره ماه آوریل توسط مستاجرها پرداخت شده است. او در یادداشت گفت: در حال حاضر نگاه همگی به ماه می دوخته شده و بجز در بریتیش‌کلمبیا مقامات دیگر استان‌ها هیچگونه سیاستی برای مالکین منازل وضع نکرده‌اند.

Restaurant Canada گروه لابی ملی صنعت رستوران پیشبینی کرده که هم‌اکنون 10 درصد از رستوران‌های سرتاسر کانادا تعطیل شده و در صورت ادامه یافتن شرایط کنونی تا یک ماه آینده 18 درصد دیگر نیز برای همیشه بسته خواهند شد.

به گفته دنیل لفور سخنگوی این گروه شرایط کنونی برای صاحبان رستوران و شاغلان در این بخش بسیار بحرانی است و در صورت ادامه پیدا کردن این وضعیت برای چهار یا پنج ماه دیگر باید مسئولان فکری اساسی برای آن‌ها بکنند.

اتاوا به صاحبان کسب‌وکارهای کوچک پیشنهاد کرده وام بدون بهره به میزان 40،000 دلار از دولت دریافت کنند اما هنوز اقدام خاصی در مورد وضعیت پرداخت اجاره‌ها انجام نداده است.

به گفته سمی پیکولو که صاحب هشت کافی‌شاپ در Lower Mainland بریتیش‌کلمبیا است وام پیشنهادی دولت فدرال کافی نیست و در شرایط کنونی اضافه شدن یک قسط جدید به هیچ عنوان منطقی بنظر نمی‌رسد. او معتقد است هیچکس نباید انتظار پرداخت از کس دیگری را داشته باشد و تا زمان پایان بحران نباید به دیگری بدهکار باشیم.

به گفته دن کلی مدیرعامل Canadian Federation of Independent Businesses دولت‌های استانی و فدرال تنها باید با اعمال تخفیف بر روی وام‌های مسکن و ارائه یارانه‌ اجاره وضعیت را کنترل کنند. به عقیده او هر اقدام دیگر تنها اعلام ورشکستگی را به تعویق می‌اندازد و جلوی آن را نخواهد گرفت.

جن آگ که صاحب پنج رستوران و بار در تورنتو است اعلام کرده کرایه املاک خود را پرداخت نمی‌کند. او در اینباره گفت: ما تمام هزینه‌های غیرضروری خود را قطع کرده‌ایم اما نمی‌توانیم از بزرگترین آن که پرداخت اجاره است صرفنظر کنیم. وقتی درآمد ندارم چطور می‌توانم کرایه خود را بپردازم؟

منبع: Reuters