Friday, March 29, 2024
-6.5 C
Calgary

قصد خرید یا فروش خانه را دارید، حتما این مقاله را بخوانید!

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

نويسنده: مهرداد باقرى، مشاور املاك در شهر كلگرى

خرید و فروش خانه دارای جزییات بسیاری است که بی‌توجهی به آن‌ها باعث ضرر‌های مالی و غیر‌مالی زیادی ‌می‌شود که شاید در کوتاه مدت خود را نشان ندهند.

در نظر گرفتن موارد زیر شما را برای رسیدن به بهترین نتیجه، حتما یاری خواهد کرد.

۱- اطلاعات

کلید اصلی در موفقیت در هر کاری، داشتن اطلاعات است. از آنجایی که ما نمی‌توانیم در همه زمینه‌ها متخصص باشیم، استفاده از کسی که متخصص است می‌تواند باعث موفقیت ما شود.

بخصوص در بازار امروز مسکن کلگری، داشتن اطلاعات دقیق در مورد بازار، خانه، و‌محله مورد نظر حیاتی‌تر از همیشه است.
همیشه از مشاور خود درخواست داده و اطلاعات کنید تا با توجه به شرایط خاص خود، اقدام به تصمیم گیری بکنید. نباید کسی، حتی مشاور املاک برای شما تصمیم‌گیری کند.

۲- انتخاب مشاور

در کانادا برای هر کاری، مشاور وجود دارد. مهم است که از تخصص این افراد برای موفقیت خود استفاده کنیم.

اما انتخاب مشاور مناسب، حتما مهمترین کار شما در زمان خرید و فروش خانه است. چون شما بسیار خدمات زیادی از مشاور املاک خواهید گرفت مانند، قیمت‌گذاری خانه، چانه‌زنی بر روی قیمت، اطمینان از سلامت خانه از لحاظ فنی و سرمایه‌گذاری، بازار‌یابی خانه برای فروش، انجام مراحل اداری و بسیار مراحل دیگر.

حالا چگونه بهترین مشاور املاک را انتخاب کنیم؟

در فضای حرفه‌ای دنبال مشاور املاک باشید. این بسیار مهم است که در یک جلسه حرفه‌ای با مشاور جلسه داشته باشید و از نظر حرفه‌ای سابقه او را بپرسید و اطلاعات او را محک بزنید. آشنایی در مکان‌های غیر‌حرفه‌ای همچون مهمانی، شاید تنها نشان دهنده شخصیت فردی آن مشاور باشد و نه نشان‌دهنده شخصیت حرفه‌ای او. فراموش نکنید شما به دنبال دوست نیستید بلکه به دنبال کسی هستید که با کمک او بزرگترین سرمایه‌گذاری زندگی خود را انجام می‌دهید.

حتما با ۲ تا ۳ مشاور املاک جلسه داشته باشید. تنها با دیدن یک مشاور شما قادر به مقایسه نخواهید بود. حتی اگر از طریق دوست کسی به شما پیشنهاد می‌شود این به این معنا نیست که آن شخص بهترین گزینه برای شما است و همچنان باید خود با مقایسه به نتیجه برسید.

حتما اسم مشاور املاک خود را در اینترنت جستجو کنید. داشتن صفحات رسمی آنلاین یک لازمه برای هر مشاور املاک است. نداشتن وبسایت و صفحه‌ای رسمی مثل فیسبوک و گوگل بیزینس که افراد آزادانه نظر خود را در مورد کار با آن شخص مطرح کرده باشند، یک هشدار است. در زمان فروش خانه هم به ‌یاد داشته باشید، اکثر خریدارن خانه خود را آنلاین پیدا می‌کنند در نتیجه داشتن مشاور املاک با تخصص تبلیغات آنلاین یک باید است.

۳- سرویس و هزینه

نکته مهم این است که در زمان خرید و فروش، بدانید چه خدماتی از مشاور خود دریافت خواهید کرد. بخصوص در زمان فروش، به همان اندازه که بر روی هزینه تمرکز دارید بر روی خدمات دریافتی هم تمرکز کنید.

۴- عدم عجله یا تاخیر در تصمیم‌گیری

در زمان خرید یا فروش خانه، از عجله کردن پرهیز کنید. حتما تا موقعی که در مورد تصمیم خود مطمئن نیستید اقدام نکنید. کلید تصمیم گیری درست هم داشتن اطلاعات کافی است.

همان قدری که عجله برای شما مشکل‌زا خواهد بود، تعلل در تصمیم گیری هم مشکل‌زا خواهد بود. برای پیدا کردن خانه خوب شاید ماه‌ها زمان لازم باشد و از دست دادن موقعیت خوب، خود نتیجه کار را خراب خواهد کرد. در زمان فروش خانه هم، عدم تصمیم گیری به موقع شاید ده‌‌ها هزار دلار ضرر برای شما به بار بیاورد.