Thursday, April 18, 2024
1.2 C
Calgary

هشدار مدیر ارشد اداره پزشکی آلبرتا درباره کشیدن سیگار و نوشیدن مشروبات الکلی

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

اکثر ما مدت هاست که در قرنطینه خانگی هستیم و دل هایمان برای روزهایی که با دوستان و یا همکاران خود وقت می گذراندیم، تنگ شده است. همینطور فکر و خیال درباره آینده جهان و خودمان این روزها بیشتر از پیش شده و به همین خاطر ممکن است که برای رهایی مقطعی از افکار، خیلی از ما ها، رو به استعمال سیگار و یا نوشیدن انواع مشروبات الکلی بیاوریم.

همانطور هم که قبلا در پیکوبینو خوانده بودید، سازمان WHO درباره افزایش مصرف الکل و رشد خشونت های خانگی هشدار داده است سازمان WHO درباره افزایش مصرف الکل و رشد خشونت های خانگی هشدار داده است.

حالا مدیر ارشد اداره پزشکی آلبرتا در اینباره به شهروندان آلبرتایی هشدار می دهد و می گوید: “هر چه بیشتر در خانه بمانیم، احتمال ابتلای ما با بیماری کرونا کمتر می شود اما این باید فرصتی باشد تا بر حفظ سلامتی خود تمرکز کنیم نه این که با استعمال بی رویه سیگار و یا نوشیدن افراطی نوشیدنی های الکلی آن را به خطر بیاندازیم.

مخصوصا که کرونا بیماری است که دستگاه تنفس بیمار را مختل می کند و سیگار کشیدن درصد احتمال ابتلا به این بیماری در افراد را بسیار افزایش می دهد. با سیگار کشیدن، ریه ها در معرض مواد شیمیایی سمی قرار گرفته و با این که هنوز اثبات نشده است که آیا سیگار واقعا ناقل بیماری است یا نه اما نمی توان ارتباط دست و دهان را در هنگام استعمال سیگار انکار کرد.”

وی همینطور خاطر نشان کرد: “شواهدی وجود دارد که نشان می دهد ترک سیگار حتی به صورت موقت می توانو تاثیر مثبتی در پیشگیری و حتی درمان COVID-19 داشته باشد.”

هینشاو در پیشنهادی به افراد سیگاری ساکن آلبرتا خواست که اگر قصد چنین کاری را دارند حتما تصمیمشان را با داروسازان و یا پزشکان در میان بگذارند تا از حمایت های پزشکی آنان در این راه برخوردار شوند.

“ترک سیگار واقعا کاری استرس زاست و قطعا چالشی مهم برای کسانی است که مخصوصا در این دوره می خواهند این کار را انجام دهند اما قطعا با تمرکز، امری شدنی است.”

مدیر اداره پزشکی آلبرتا درباره مصرف نوشیدنی های الکلی نیز گفت: “مصرف الکل هم باید کنترل و محدود شود زیرا بیش از حد خوردن آن باعث وخیم تر شدن مشکلات بهداشتی، بروز رفتارهای مشکل آفرین و در نتیجه، به خطر افتادت سلامت روان افراد می شود.”

او در انتهای کنفرانس مطبوعاتی خود گفت:” اکنون مهم تر از هر زمان دیگری است که مراقب سلامتی خود باشید.

در دورانی چالش برانگیز به سر می بریم و می داینم که این ویروس قابلیت وارد کردن آسیب هایی زیاد به بنیان خانواده و جوامع را دارد. می دانم که بسیاری از اهالی آلبرتا می خواهند تا نور امید را در انتهای تونل تاریک نا امیدی ببینند. مطمئن باشید که ما هر کاری که برای محدود کردن انتشار این ویروس و نجات جامعه آلبرتا باشد را انجام می دهیم.”

منبع: daylihive