Friday, April 26, 2024
3.6 C
Calgary

کاهش چشمگیر فروش مسکن بریتیش‌کلمبیا در ماه اپریل

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

رکود ایجاد شده به دلیل شیوع COVID-19 حجم فروش مسکن در بریتیش‌کلمبیا را به شدت کاهش داده است.

BC Real Estate Association (BCREA) در گزارشی حجم فروش مسکن در ماه اپریل 2020 به نسبت سال گذشته 30 با 40 درصد کاهش اعلام کرده است. بنا به این گزارش وضعیت فروش مسکن در فصل تابستان نیز بهبود نخواهد یافت.

اقتصاد کانادا در چهارماهه نخست امسال حدود 4 درصد کوچک شده و برآورد می‌شود در چهارماهه دوم این انقباض به رقم خیره‌کننده 21 درصد برسد.

میزان رشد GDP بریتیش‌کلمبیا در ماه فوریه و همزمان با شیوع کروناویروس در استان منفی شد و با گسترش تعطیلی‌ها این نرخ به مراتب کمتر نیز می‌شود.

بنا به پیشبینی کارشناسان با وجود عمیق بودن رکود کنونی مدت ماندگاری آن کوتاه است.

BCREA با بررسی‌هایی که بر روی داده‌های متعلق به سه رکود اقتصادی در 40 سال گذشته انجام داده شباهت‌های بسیاری میان آن‌ها پیدا کرده است.

به طور میانگین رکود‌ها در کانادا بین هشت تا 25 ماه به طول می‌انجامند، میزان GDP 4 درصد کم می‌شود و نرخ بیکاری نیز حدود 4.5 درصد افزایش پیدا می‌کند.

علاوه بر این در سال نخست پس از پایان رکود اقتصادی بازار مسکن سریع‌تر از سایر بخش بهبود پیدا کرده و بین 24 تا 46 درصد رشد دارد.

در گزارش اخیر آمده: ویژگی مهم رکود کنونی نقش نداشتن بشر در ایجاد آن است. وضعیت کنونی به دلیل تصمیمات غلط اقتصادی، اعطای وام‌های نابجا یا مهندسی مالی اشتباه رخ نداده بلکه به صورت خودخواسته درگیر رکود شده‌ایم. هرچه زمان ماندگاری وضعیت فعلی کوتاه‌تر باشد میزان تقاضای بازار نیز سریع‌تر از گذشته به شرایط پیش از COVID-19 باز می‌گردد.

در حال حاضر انتظار داریم وضعیت بازار مسکن از اوایل سال 2021 روند بهبود خود را آغاز کند و نرخ فروش به رقم 85،000 واحد در سال افزایش یابد.

در بخش دیگری از گزارش آمده: وضعیت قیمت‌ها تا حد زیادی به شرایط عرضه بستگی دارد. اگر تعداد منازل موجود در لیست به دلایل گوناگون همچون بالا رفتن نرخ بیکاری و افزایش فروش مسکن بیشتر شود، قیمت مسکن نیز بیش از پیش متاثر خواهد شد.

منبع: Daily Hive