Thursday, March 28, 2024
-1 C
Calgary

آلبرتا ظرفیت تست خود را دو برابر می‌کند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

مسئولان آلبرتایی دیروز سه‌شنبه از تخصیص 4.5 میلیون دلار برای خرید تجهیزات شناسایی و تست ویروس خبر دادند. به این ترتیب تجهیزات جدید و مناسبی برای شناسایی COVID-19 و دیگر ویروس‌ها نظیر آنفولانزای فصلی خریداری خواهد شد.

1.7 میلیون دلار این مبلغ توسط Calgary Health Trust اهدا شده و مابقی آن را Alberta Health Service و دولت استانی تقبل کرده‌اند.

جیسون کنی در اینباره گفت: برای اجرای استراتژی بازگشایی و برداشتن محدودیت‌ها باید ظرفیت تست COVID-19 را به بالاترین حد در کل کشور برسانیم. من از Calgary Health Trust بابت کمک‌های خیریه و مشارکت سخاوتمندانه‌ای که داشته بسیار متشکر هستم. با تداوم پشتیبانی و حمایت شهروندان از سرعت شیوع ویروس خواهیم کاست و در مدت زمانی کوتاه‌تر شرایط را برای بازگشایی آلبرتا فراهم می‌کنیم.

هم‌اکنون ظرفیت روزانه تست در آلبرتا 5،000 مورد است و پیشبینی می‌شود با سرمایه‌گذاری اخیر به 7 تا 16 هزار مورد افزایش یابد.

تایلر شندرو وزیر بهداشت آلبرتا در اینباره گفت: با خریداری این تکنولوژی تست شرایط برای کاهش نرخ ابتلا در استان محیا می‌شود و می‌توانیم از شهروندان آسیب‌پذیر بهتر محافظت کنیم. انجام آزمایشات بیشتر اطلاعات ارزشمند و معتبرتری در اختیار متخصصان قرار می‌دهد که برای ارزیابی و اجرای برنامه‌های آتی در استان حیاتی هستند.

شهروندان آلبرتا در صورت مشاهده علائم بیماری می‌توانند پس از انجام ارزیابی آنلاین کروناویروس، تست COVID-19 دهند.

علاوه بر این از تمام کسانی که در معرض خطر ابتلا به بیماری هستند همچون شاغلین مراکزی که در آن‌ها شیوع ویروس مشاهده شده، افرادی که از مبتلایان پرستاری می‌کنند و کسانی که در مراکز مراقبتی همچون خانه‌های سالمندان نگهداری می‌شوند نیز تست کروناویروس گرفته می‌شود.

بر اساس آمارهای منتشر شده تا تاریخ 1 می 150،000 تست در آلبرتا انجام شده که بالاترین رقم ثبت شده به نسبت جمعیت در کانادا و دنیا محسوب می‌شود.

این تجهیزات جدید پس از خریداری در بخش‌هایی از استان که نیاز بیشتری دارند مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

منبع: Daily Hive