Friday, March 29, 2024
-7 C
Calgary

نابودی بیش از 396،000 شغل در بریتیش کلمبیا به دلیل شیوع کروناویروس

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

کارول جیمز وزیر اقتصاد بریتیش‌کلمبیا با ارائه اطلاعات آماری درباره آثار منفی شیوع کرونا ویروس بر وضعیت اشتغال استان در ماه‌های مارچ و اپریل توضیح داد.

او اعلام کرد که تنها در ماه اپریل نرخ بیکاری استان از رقم 5 درصد پیشین به 11.5 درصد افزایش یافته که دلیلش از بین رفتن 264،100 شغل در همین بازه یک ماهه است.

در دو ماه گذشته نیز کروناویروس جدید 396،500 شغل را در BC نابود کرده است.

خانم جیمز به وجود چالش‌های متعدد در استان اشاره کرد و گفت تمام بخش‌های اقتصادی بریتیش‌کلمبیا در این مدت ضربه خورده و بسیاری از خانواده‌ها دچار زیان شده‌اند.

او معرفی COVID-19 Action Plan را یکی از تلاش‌های دولت برای پاسخ به بحران کنونی نامید و گفت در هفته اول معرفی BC Emergency Benefit for Workers بیش از 400،000 نفر برای دریافت آن درخواست داده‌‎اند.

کارگران با شرکت در این برنامه یک نوبت پرداخت 1،000 دلاری بدون مالیات دریافت خواهند کرد. تمامی شهروندان استان که به دلیل شیوع بیماری از نظر شغلی آسیب دیده‌اند می‌توانند در این برنامه ثبت‌نام کنند.

اکثر افرادی که برای دریافت Canada Emergency Response Benefit (CERB) واجد شرایط بودند مشمول دریافت BCEBW نیز خواهند شد. همچنین آن دسته از شهروندان که امکان دریافت مزایای بیمه کار (EI) را پیدا نکردند نیز می‌توانند برای این کمک ثبت‌نام کنند.

خانم جیمز در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: آسیب‌های اقتصادی و فردی ناشی از شیوع COVID-19 در جهان بی‌سابقه بوده اما همچنان می‌توان به آینده امید داشت. با توجه به پشتوانه قدرتمند اقتصادی که BC دارد در تلاش هستیم با همکاری و یاری شهروندان شرایط را برای بهبود هرچه سریع‌تر اوضاع فراهم کنیم.

صحبت‌های وزیر اقتصاد BC در حالی مطرح می‌شود که جاستین ترودو از ادامه پرداخت Canada Emergency Wage Subsidy پس از ماه ژوئن خبر داده است. این تصمیم دولت فدرال به منظور کمک به بازگشایی اقتصادی کشور در دوران پسا کرونا گرفته شده است.

به گفته Statistics Canada تنها در ماه اپریل COVID-19 باعث نابودی حدود دو میلیون شغل در سرتاسر کانادا شده که رقم بسیار بالایی محسوب می‌شود.

منبع: Daily Hive