Friday, March 29, 2024
-6.9 C
Calgary

زمان انتظار برای دریافت پرچم پارلمان کانادا به ۱۰۰ سال رسید

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

پرچم امروزی کانادا که ۵۵ سال از عمرش می‌گذرد و یک نماد فرهنگی است، علاقمندان زیادی دارد. مردم برای دریافت پرچمی که بر فراز پارلمان کانادا افراشته می‌شود، در صف انتظار می‌نشینند و هر سال ۲۵۰ پرچمی که بالای Peace Tower افراشته شده‌اند، به رایگان برای مردم فرستاده می‌شوند.

این پرچم‌های ۱۵۰ دلاری در روزهای غیرتعطیل هفته عوض می‌شوند، و مسئولین مربوطه آنها را به رایگان برای متقاضیان می‌فرستند. تنها محدودیت، دریافت یک پرچم توسط هر فرد و خانوار است.

اما این صف انتظار دیگر به یک شوخی شبیه شده است. مردم پرچم‌ها را می‌گیرند تا به عنوان یک نماد فرهنگی به فرزندان یا نوادگانشان بدهند. ولی طبق اعلام وبسایت دولت کانادا الآن زمان انتظار برای پرچم Peace Tower به ۹۹ سال رسیده است. زمان انتظار برای دریافت پرچم‌های دیگر نقاط پارلمان نیز چندان بهتر نیست، ۸۶ سال.

طول عمر انتظاری برای مردان و زنان کانادایی به ترتیب ۷۹ و ۸۳ سال است، پس می‌شود گفت که هیچ‌کدام از ثبت‌نام‌کنندگان امروزی تا آخر عمر سفارششان را دریافت نخواهند کرد، مگر اینکه بالای ۱۲۰ سال عمر کنند!

امروز ۳۶,۰۰۰ نفر در صف انتظارند که طولانی‌ترین زمان انتظار در تاریخ این طرح است.

رانیا هداد، سخنگوی سازمان خدمات عمومی و تدارکات کانادا (PSPC) می‌گوید:

«برنامهٔ پرچم که سال ۱۹۹۴ راه افتاد، در سال‌های اخیر به چنان محبوبیتی رسیده که باورش سخت است، به خصوص با نزدیک شدن به سالگرد ۱۵۰ سالگی کانادا. سال ۲۰۱۷ تقریبا ۱۰,۰۰۰ نفر درخواست دادند و این در حالی است که در ۲۰۱۶ این عدد ۳۰,۰۰۰ نفر بود.»

او می‌گوید که سازمانش در حال بررسی اوضاع است تا این طرح را زنده نگه دارد ولی تاکید دارد که مردم باید آدرس به روزشان را در اختیار سازمان بگذارند تا حتما پرچم به دست‌شان برسد.

صفحه درخواست پرچم رایگان هنوز به روی همه باز است.

منبع: CBC