Thursday, April 18, 2024
-1.2 C
Calgary

تعطیلی واحد فراوری گوشت Cargill در کبک به دلیل شیوع کروناویروس

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

از روز چهارشنبه واحد فراوری گوشت Cargill در جنوب مونتریال (منطقه Chambly) به دلیل ابتلای 64 نفر از کارکنانش به COVID-19 تعطیل گردید.

پیش از این واحد تولیدی دیگر این شرکت آمریکایی در High River آلبرتا نیز پس از مشاهده موارد ابتلا به کروناویروس تعطیل شده بود که اخیرا با مهار بیماری مجددا فعالیت خود را آغاز کرده است.

به گفته رکسان لاروش سخنگوی United Food و Commercial Workers این واحد تولیدی 500 کارمند داشته که به این ترتیب حدود 13 درصد آن‌‌ها به COVID-19 مبتلا شده‌اند که رقم بالاییست.

خانم لاروش در مصاحبه با دیلی‌هایو گفت: کار کردن در چنین مراکزی به صورت ناخواسته ارتباط نزدیک افراد را در پی دارد، در نتیجه نمی‌توان فاصله فیزیکی را به خوبی رعایت کرد.

به گفته خانم لاروش کارکنان به تجهیزات حفاظت شخصی همچون ماسک‌، دستکش‌ و محافظ صورت مجهز بوده و از موانع پلاکسی‌گلاس نیز برای حفاظت بیشتر استفاده شده است. همچنین مسئولان با کاهش شیفت‌های کاری تراکم کارکنان در محیط کار را کاهش داده‌ بودند و اجازه سوار شدن بیش از دو سرنشین در هر خودرو را نمی‌دادند.

با تمامی این تمهیدات ویروس توانسته تعداد زیادی از کارکنان شرکت را بیمار کند.

اولین مورد ابتلا در این شرکت اواخر ماه اپریل شناسایی شد و از آن تاریخ تاکنون ده‌ها نفر دیگر نیز بیمار شده‌اند.

به گفته لاروش تعداد زیادی از کارمندان شرکت اعضای خانواده یا همخانه هستند که موجب افزایش ارتباطات میان آن‌ها می‌شود. علاوه بر این  برخی کارکنان با افرادی همخانه هستند که در مراکز بهداشت و درمان فعالیت دارند ‎ و همین موضوع ریسک ابتلا به بیماری را بالا می‌برد.

خوشبختانه دستمزد کارکنان این واحد تولیدی در روزهای تعطیلی شرکت همچنان پرداخت خواهد شد.

بنا به گفته لاروش مسئولان شرکت پس از اطمینان از سلامت دیگر کارکنان خط تولید را در کوتاه‌ترین زمان ممکن مجددا راه‌اندازی خواهند کرد.

از زمان شیوع کروناویروس چندین مورد ابتلا به COVID-19 در واحد‌های فراوری گوشت کانادا گزارش شده که تشدید مقررات و محدودیت‌های بهداشتی و حفاظتی در این مراکز را در پی داشته است.

منبع: Daily Hive