Thursday, April 25, 2024
4.4 C
Calgary

معرفی برنامه جدید دولت فدرال برای حمایت از کسب‌وکارهای بزرگ

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

بیل مورنو وزیر اقتصاد و ناودیپ بینز وزیر صنعت کانادا طی کنفرانسی برنامه جدید دولت فدرال برای کمک مالی از کسب‌وکارهای متوسط و بزرگ در دوران شیوع COVID-19 را اعلام کردند.

بیل بورنو در این جلسه گفت: چالش‌های متعددی برای کارفرمایان کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک پس از شیوع COVID-19 بوجود آمده و می‌خواهیم از آن‌ها پشتیبانی کنیم. ما می‌دانیم که آن‌ها برای پرداخت دستمزد کارکنان و هزینه تامین‌کنندگان خود تا زمان بهبود شرایط اقتصادی به کمک ما نیاز دارند. برنامه حمایتی جدید دولت برای کمک به کسب‌وکارهای متوسط و بزرگ برای دسترسی به منابع مالی موردنیاز در این روزهای دشوار به همین منظور معرفی شده است.

روز دوشنبه دولت فدرال اعلام کرد که با اجرای Large Employer Emergency Financing Facility (LEEFF) قصد دارد امکان bridge financing را برای بزرگترین کارفرمایان کانادا که این روزها نمی‌توانند نیازهای مالی خود را به صورت متعارف تامین کرده و به فعالیت ادامه دهند، فراهم کند.

به گفته مقامات فدرال هدف این برنامه کمک به حفظ مشاغل شهروندان کانادایی‌، کمک به بهبود کسب‌کار کانادایی‌ها در شرایط رکود کنونی و جلوگیری از ورود شرکت‌ها به مرحله ورشکستگی است.

به گفته مسئولان این کمک برای حل بحران ورشکستگی یا بازسازی شرکت‌ها هزینه نخواهد شد و به واحدهایی که ظرفیت کافی برای خروج از بحران را داشته باشند نیز تعلق نمی‌گیرد.

از طریق این برنامه شرکت‌های واجد شرایط سالانه 300 میلیون دلار یا بیشتر کمک دریافت خواهند کرد.

کسب‌وکارهایی که قصد دریافت این کمک مالی را داشته باشند باید برنامه خود برای حفظ مشاغل و فعالیت‌های سرمایه‌گذاری در واحد صنعتی خود را به دولت ارائه کنند.

علاوه بر این مسئولان فدرال اعلام کرده‌اند برنامه Business Credit Availability Program (BCAP) را برای حمایت از شرکت‌های متوسط که نیازهای مالی بیشتری دارند گسترش خواهند داد. این اقدامات شامل وام تا سقف 60 میلیون دلار برای هر شرکت و تضمین حمایت مالی تا سقف 80 میلیون دلار می‌شود.

ترودو در اظهاراتی درباره این برنامه‌ها گفت: ما قول داده بودیم از کانادایی‌ها حمایت کنیم و امروز اقدامات جدیدی را برای کمک به مشاغل طبقه متوسط، حمایت از مزایای کارگران و حفاظت از اقتصاد کشور ارائه کردیم. این برنامه به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا بتوانند دستمزد کارکنان خود را بپردازند و شرایطی ایجاد خواهد شد تا شهروندان بیشتری برون‌رفت از بحارن کنونی آمادگی داشته باشند.

آقای بینز نیز در سخنان خود گفت به ادامه بررسی آسیب‌های وارد شده به بخش‌های صنعتی کشور پس از شیوع کروناویروس اشاره کرد.

به گفته مقامات دولتی اجرای برنامه مذکور در مراحل پایانی خود قرار دارد و اطلاعات بیشتر درباره فرایند ثبت‌نام آن به زودی منتشر خواهد شد.

منبع: Daily Hive