Tuesday, April 23, 2024
3.1 C
Calgary

گران‌فروشی محصولات بهداشتی یک بیزینس کلگری را دادگاهی کرد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

مردم برای چند دلار بیشتر، چه کارهایی که نمی‌کنند.

دولت آلبرتا اعلام کرده که یکی از کسب‌و‌کارهای کلگری را به خاطر دستکاری قیمت محصولات بهداشتی پرتقاضا در بحران کووید-۱۹ مورد پیگرد قانونی قرار داده است.

طبق این بیانیه، CCA Logistics Ltd (Newsway) در ۱ آوریل توسط گروه بازرسی محصولات مصرفی (زیرشاخهٔ وزارت خدمات آلبرتا)، مورد تحقیق قرار گرفت. خوشبختانه یک شهروند به طور ناشناس، گزارش گران‌فروشی آن را داده بود.

نتیجهٔ تحقیقات این بود که این کسب‌و‌کار در بحران کروناویروس محصولات بهداشتی، تجهیزات مراقبتی و مواد ضدعفونی‌کننده را «با قیمتی خیلی بالاتر از قیمت عادی» می‌فروخته است.

در بیانیه دولت آلبرتا به این تخلفات اشاره شده است:

  • ماسک‌های 3M به قیمت ۱۲۰ دلار (۴۰۰٪ گران‌فروشی)
  • ضدعفونی کننده دست به قیمت ۳۹ دلار (۲۰۰٪ گران‌فروشی)
  • ویتامین-سی (۲ بسته) به قیمت ۳۰ دلار (۱۰۰٪ گران‌فروشی)
  • صابون دست ۱۰ دلار (۳۰۰٪ گران‌فروشی)
  • اسپری Lysol به قیمت ۲۵ دلار (۲۵۰٪ گران‌فروشی)

دولت استانی می‌گوید که از ۱۵ آوریل به صاحب این بیزینس دستور داده که چنین قیمت‌هایی را از مشتریان نگیرد ولی او توجهی نکرده است.

وزیر خدمات آلبرتا، نِیت گلوبیش می‌گوید: «ما بی‌تعارف گفته‌ایم که سو استفاده از مردم آلبرتا غیرقابل‌قبول و سزاوار سرزنش است، به خصوص در این وضعیت بحرانی.»

«مردم آلبرتا باید بتوانند با اعتماد کامل و بدون نگرانی از خلافکاری بیزینس‌ها به خرید بپردازند. افزایش بی‌دلیل ۲۰۰ تا ۴۰۰ درصدی قیمت‌ها در ۱۰۰ درصد از مواقع با تنبیه روبرو خواهد شد.»

«بخش بازرسی محصولات مصرفی وزارتخانهٔ ما به خوبی مشغول وظایفش است و بررسی همهٔ شکایت‌ها و گزارش‌های مردمی را دنبال می‌کند، و در صورت نیاز با حمایت کامل دولت خاطیان را به دادگاه می‌برد.»

قرار است ۱۹ آگوست صاحب متخلف این بیزینس به دادگاه استانی برود و پاسخگوی کارهایش باشد.

منبع: Daily Hive