Thursday, March 28, 2024
-1.7 C
Calgary

80،000 آلبرتایی در انتظار انجام عمل جراحی غیرضروری

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

انجام عمل‌ جراحی غیرضروری از تاریخ 18 مارس در آلبرتا متوقف شد اما با کاهش محدودیت‌ها از تاریخ 4 مارچ برخی از آن‌ها مجوز انجام پیدا کردند.

Alberta Health Services (AHS) با کاهش تراکم نوبت‌های جراحی به حدود 60 درصد میزان نرمال امکانات مراکز درمانی را برای مدیریت اپیدمی اختصاص داده است.

انجام عمل‌های جراحی ضروری و فوری در دوران شیوع بیماری نیز ادامه داشته است.

اداره خدمات درمانی آلبرتا در اینباره به دیلی‌هایو گفت: از زمان وضع محدودیت‌ها برای انجام عمل‌های غیرضروری به طور میانگین هر هفته 3،500 تا 4،000 نوبت جراحی به تعویق افتاده و تا تاریخ 18 مارچ این تعداد در مجموع به 20 تا 25 هزار نوبت رسیده است. AHS در ماه‌های مارچ و اپریل تقریبا 20،000 عمل جراحی ضروری انجام داده و به ارائه این نوع خدمات همچنان ادامه پیدا کرده تا دسترسی شهروندان به خدمات درمانی ضروری متوقف نشود.

به گفته AHS بازگشت جدول زمانی عمل‌های جراحی به پیش از شیوع COVID-19 چند ماه زمان خواهد برد.

AHS گفت: هم‌اکنون حدود 80،000 شهروند آلبرتایی در انتظار انجام عمل جراحی غیرضروری خود هستند. ما با افزایش ایمن ظرفیت جراحی سعی خواهیم کرد در کوتاه‌ترین زمان ممکن از تراکم کنونی کاسته و دسترسی به این نوع خدمات را برای آلبرتایی‌ها آسان‌‎تر کنیم. قصد داریم تعداد عمل‌ها را با توجه به نظر کارشناسان به صورت مرحله‌ای و تدریجی بالا برده و فرایند اولویت‌دهی خود را تسریع کنیم. به این ترتیب بیمارانی که شرایط حادتر دارند یا زمان طولانی‌تری در نوبت بوده‌اند به نسبت سایرین اولویت داشته و زودتر خدمات موردنیاز خود را دریافت خواهند کرد.

در هفته گذشته 1،500 جراحی غیرضروری توسط AHS انجام شده که شامل جراحی‌های ارتوپدی جزئی، اورولوژی، گوش و حلق و بینی، جراحی چشم و برخی از جراحی‌های پلاستیک و بازسازی می‌شوند.

مسئولان AHS با تدوین برنامه‌ای شش‌هفته‌ای برای افزایش ظرفیت جراحی قصد دارند تا اواسط ژوئن ظرفیت را به 50 درصد میزان پیش از شیوع COVID-19 برسانند. این برنامه‌ریزی مداوم و افزایش ظرفیت جراحی به دائما مورد ارزیابی قرار می‌گیرد تا نهایتا بتوان در سال آینده سطح فعالیت را به میزان پیش از آغاز کرونا بازگرداند.

منبع: Daily Hive