Friday, March 29, 2024
-6.5 C
Calgary

کاهش 50 درصدی معاملات مسکن کانادا در ماه اپریل

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

شیوع کروناویروس باعث شده تا معامله ملک و موارد جدید افزوده شده به لیست فروش بازارهای مسکن کانادا در مقایسه با ماه مارچ کاهشی 50 درصدی داشته باشد.

براساس آمار منتشر شده توسط Canadian Resl State Association (CREA) فروش ملک در ماه اپریل در مقایسه با ماه قبل 56.8 درصد افت پیدا کرده است. فعالیت خرید و فروش مسکن در مقایسه با اپریل سال گذشته نیز 57.6 درصد کم‌تر شده که پایین‌ترین سطح معامله مسکن ماه اپریل کانادا از سال 1984 به این سو بوده است.

میزان خانه‌های افزوده شده به لیست فروش نیز در ماه اپریل به نسبت ماه مارچ کاهش 55.7 درصدی را نشان می‌دهد.

بازارهای مسکن کانادا که بیشترین افت را داشته‌اند عبارتند از:

Greater Toronto Area (GTA) کاهش 66.2 درصدی، مونتریال کاهش 64.4 درصدی، Greater Vancouver کاهش 57.9 درصدی، Fraser Valley کاهش 54.8 درصدی، کلگری کاهش 53.1 درصدی، ادمونتون کاهش 46.6 درصدی، وینیپگ کاهش 42 درصدی، Hamilton-Burlington کاهش 59.8 درصدی، اتاوا کاهش 51.5 درصدی

کاستا پولوپولوس عضو هیئت‌مدیره CREA در اینباره گفت: در سال‌های اخیر هیچگاه با مشکلی گسترده همچون شیوع COVID-19 که تا این حد زندگی روزانه شهروندان را تحت تاثیر قرار دهد مواجه نبوده‌ایم. کارگزاران کانادایی هم‌اکنون تمام توصیه‌های دولت‌ را رعایت می‌‌کنند تا امنیت سرمایه مشتریان تضمین شود. در این مدت تکنولوژی‌های جدید برای نمایش مجازی املاک و تکمیل مدارک مختلف استفاده شده است. کارگزارن مسکن در شرایط ناپایدار کنونی بهترین راهنما و منبع اطلاعاتی برای مشتریان در زمان فروش یا خرید ملک هستند.

با کاهش دوباره تعداد خانه‌های وارد شده به لیست در ماه اپریل، نسبت فروش املاک به تعداد خانه‌های جدید 62.4 درصد بوده، این نرخ برای ماه‌های مارچ و فوریه به ترتیب 64 و 65.4 است.

کاهش نرخ مذکور نشان دهنده وجود تعادل در بازار است و ثابت می‌کند شرایط رکود کنونی ناشی از آسیب‌های اقتصادی و اجتماعی ناشی از کرونا بوده است.

به گفته CREA از آنجایی که میزان فروش و نیز املاک افزوده شده به لیست در بازارهای گوناگون کاهش یافته، نرخ فروش خانه‌های تازه افزوده به لیست نیز در سطح محلی بسیار اندک بوده است.

به طور کلی ارزش ماه اپریل املاک در اکثر بازارها ثابت بوده یا کاهش یافته اما برخی شهرها نیز به نسبت ماه مارچ افزایش داشته‌اند.

میانگین قیمت املاک فروخته شده در ماه اپریل حدود 488،000 دلار بوده که به نسبت اپریل 2019 کاهش 1.3 درصدی داشته است.

CREA به این نکته اشاره کرده که میانگین قیمت املاک تا حد زیادی به فروش ملک در دو بازار پر رونق و گران Greater Vancouver و GTA بستگی دارد. با حذف معاملات این دو بازار میانگین ارزش املاک فروخته شده تقریبا 100،000 دلار کاهش یافته و به 392،000 دلار می‌رسد.

در ماه‌های پیش رو نوسان این دو بازار می‌تواند تاثیرات چشمگیری بر میانگین قیمت‌ها بگذارد.

منبع: Daily Hive