Friday, March 29, 2024
-6.9 C
Calgary

تشکیل تیم مقابله با قاچاق انسان در آلبرتا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

روز سه‌شنبه جیسون کنی آغاز فعالیت نیروهای مقابله با قاچاق انسان در استان را اعلام کرد. این نیرو از شهروندان آسیب‌پذیر آلبرتا حمایت خواهد کرد.

او در کنفرانس خبری خود گفت: مردم آلبرتا باید بتوانند بدون نگرانی از استثمار و اجبار، در صلح و آرامش زندگی کنند. متاسفانه قاچاقچی‌های انسان در استان ما حضور دارند و ما وظیفه داریم تا با این نقض آشکار حقوق بشر مقابله کرده و از کسانی که در خطر هستند حفاظت و حمایت کنیم. نیروی جدید مقابله با قاچاق انسان اطلاعات موردنیاز برای شناسایی قاچاقچی‌ها را جمع‌آوری می‌کنند تا بتوانیم واکنش مناسبی داشته باشیم.

مقابله با قاچاق انسان از جمله وعده‌های جیسون کنی در کمپین‌های انتخاباتی او بود.

او در بخش دیگری از این کنفرانس روز سه‌شنبه گفت: قاچاق انسان جنایتی هولناک است که کرامت انسانی را زیر پا می‌گذارد و قربانیان چنین فعالیت‌هایی جزو آسیب‌پذیرترین اقشار جامعه هستند. ما با بردگی مدرن مبارزه می‌کنیم. متاسفانه قاچاقچی‌‌ها در کشور، استان، شهرها و حتی محله ما حضور دارند که این موضوع بسیار نگران‌کننده‌ای است.

این نیروی seven-person تحت رهبری پاول برندت خواننده مشهور کانتری و از فعالان مشهور مقابله با قاچاق انسان فعالیت خواهد کرد.

دیگر اعضای گروه هدر فورسایت (دادستان اسبق و وزیر سابق Children’s Services)، دیل مکفی (رئیس پلیس نیروی پلیس ادمونتون)، جان فاکس (مدیر اجرایی REACH Edmonton)، داگلاس رتی (مدیر Backwoods Energy و مدیرکل سابق RCMP)، پاتریک وارگاس (مدیر Catholic Social Services) و تایلر وایت (مدیرعامل Siksika Health Services) هستند.

داگ شوایتزر وزیر دادگستری و دادستان کل آلبرتا ضمن حمایت از این اقدام گفت: دولت ما همیشه با کسانی که افراد در خطر را در استان خرید و فروش می‌کنند مقابله کرده و به پشتیبانی از افراد بیگناه پرداخته است. ما متعهد شده‌ایم تا با فعالیت شبکه‌های قاچاق انسان در هر شکلی (بردگی جنسی، کار اجباری یا تجارت غیرقانونی اعضای بدن) مقابله کنیم. انجام چنین اقداماتی به مشاوره با کارشناسان حرفه‌ای نیاز خواهد داشت

طبق اطلاعیه منتشر شده وظایف نیروی جدید عبارت است از:

  • ارائه راهنمایی و توصیه‌های لازم به بازماندگان و قربانیان
  • افزایش همکاری و مشارکت میان تمامی ذینفعان و سازمان‌هایی که به بازماندگان فعالیت‌های قاچاق انسان کمک می‌کنند تا از امنیت و شرایط زندگی آن‌ها تثبیت شود
  • مشارکت با متخصصان مربوطه برای پیشبینی اقدامات لازم با هدف ایجاد تحولات مثبت و پایدار در استان
  • ارائه توصیه‌های لازم به دولت برای اجرای برنامه نه مرحله‌ای پیشبینی شده و مذاکره با دیگر سطوح دولتی به منظور انجام اقدامات هماهنگ

دو جلسه نخست این تیم در تاریخ 20 و 21 می برگزار می‌شوند.

منبع: Daily Hive