Tuesday, April 23, 2024
8.1 C
Calgary

آخرین توصیه‌های سازمان بهداشت کانادا درباره کروناویروس

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

دکتر ترزا تام مقام ارشد سازمان بهداشت کانادا در کنفرانس خبری خود بار دیگر لزوم استفاده از ماسک غیرپزشکی یا هر نوع پوشش‌ محافظ در مقابل دهان، مخصوصا در محیط‌هایی که امکان حفظ فاصله فیزیکی در آن‌ها وجود ندارد، را یادآور شد.

او رعایت فاصله فیزیکی، شستن دست‌ها، آداب صحیح سرفه کردن و دیگر توصیه‌های پیشین را نیز در ماه‌های بهار و تابستان بسیار مهم دانست.

تا امروز جمعه زمان انتشار این مطلب تعداد مبتلایان کانادایی کرونا ویروس به ۸۲،۴۲۰ نفر رسید که ۶،۲۴۵ نفر از آن‌ها فوت کرده و ۴۲،۴۸۱ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

در این مدت از حدود یک میلیون کانادایی تست کرونا گرفته شده که نتیجه 5 درصد از آن‌ها مثبت بوده است.

به گفته دکتر تام پوشیدن ماسک برای حفاظت از دیگران انجام می‌شود و تاثیر چندانی بر سلامت خود فرد ندارد. با اینحال اگر همه شهروندان ماسک به صورت داشته باشند برای کل جامعه سود خواهد داشت.

مسئولان ماسک‌ پزشکی انبار شده برای استفاده کادر درمان را کافی می‌دانند.

ترزا تام در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: ما از روز نخست تاکید کردیم که پوشیدن ماسک از دیگران محافظت خواهد کرد و اگر به صورت داشته باشید ترشحات خارج شده از دهان شما منتقل نمی‌شوند. اهمیت این موضوع برای آن دسته از مبتلایان که هیچگونه علائمی ندارند بسیار بیشتر است. از طرفی هرچه تراکم در محیط‌های شهری همچون وسایل حمل‌ونقل عمومی افزایش یابد نیاز به ماسک و حفظ فاصله دو متری نیز بیشتر خواهد شد.

منبع: Daily Hive