Friday, March 29, 2024
-6.5 C
Calgary

تظاهرات هزاران نفر در ونکوور علیه خشونت پلیس، همزمان با تظاهرات در امریکا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

به دنبال چندین روز تظاهرات خشونت‌بار در ایالات متحده، که به خاطر قتل جورج فلوید توسط پلیس مینسوتا صورت گرفت، دیروز یکشنبه هزاران نفر در مقابل Art Gallery در ونکوور جمع شدند تا تظاهراتی آرام را علیه خشونت و برتری‌طلبی سفیدپوستان، به نمایش بگذارند.

همه خیابان‌های نزدیک Art Gallery توسط پلیس ونکوور به روی خودروها بسته شد و تقریبا ۳,۵۰۰ نفر از ساعت ۶ عصر برای تظاهرات جمع شدند.

بسیاری از حاضران ماسک به چهره داشتند و با نمایش پلاکاردهای Black lives matter و No justice, no peace شعارهایی را فریاد زدند.

در بخشی از این تظاهرات، فقط صدای باد شنیده می‌شد زیرا همه مشت‌های گره کرده‌شان را بالا گرفته و ۱ دقیقه به احترام کشته شدگانِ تبعیض‌نژادی، سوکت کرده بودند.

جیکوب کالندر-پراساد، از مسئولین این تظاهرات، حضور مردم را فرصتی برای جامعه سیاهان می‌داند تا تجربیات خود را به اشتراک و اتحاد خود را به نمایش بگذارند، و یادآوری کنند که کانادا نیز مثل امریکا با مشکلات نژادی دست‌و‌پنجه نرم می‌کند.

anti-racism-protest-20200531.jpg

با اینکه تظاهرات در امریکا از نیویورک و سیاتل گرفته تا مینسوتا اکثرا به خشونت انجامیده‌اند و با دخالت پلیس، کار به گاز اشک‌آور و گلوله‌های پلاستیکی کشیده است، اما در ونکوور همه چیز آرام بود.

جیکوب کالندر می‌گوید: «الآن زمان آسیب زدن به همدیگر نیست. الآن وقت آشوب نیست. الآن وقت توهین به مردم اطرافمان نیست. الآن وقت صلح‌طلبی است.»

anti-racism-protest-20200531.jpg

این تظاهرات با همراهی کامل پلیس انجام شد و هر چند برخی از سازمان‌های حمایت از سیاه‌پوستان—به خاطر کووید-۱۹— در آن شرکت نکردند، ولی همه چیز به خوبی پیش رفت و هیچ درگیری و دستگیری‌ای رخ نداد. پلیس حتی با تظاهرکنندگان همراهی و همدردی نیز کرد.

Blm rally vancouver

منبع: CBC