Thursday, April 18, 2024
-0.7 C
Calgary

کمک 14 میلیارد دلاری به استان‌ها برای بازگشایی اقتصادی

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

جاستین ترودو روز جمعه اعلام کرد که 14 میلیارد دلار به استان‌ها و نواحی گوناگون کشور اختصاص پیدا می‌کند تا بتوانند اقتصاد خود را به شکلی ایمن مجددا راه‌اندازی کنند. این بودجه برای تهیه PPEs (تجهیزات محافظت شخصی)، پرداخت childcare و اعطای مرخصی 10 روزه دوران بیماری (با دستمزد) توسط بیزینس‌ها هزینه خواهد شد.

او گفت: “ما می‌خواهیم مطمئن شویم در زمان بازگشت به کار از شما محافظت می‌شود.”

بنا بر اعلام نخست‌وزیر این مبالغ طی توافقاتی بین دولت فدرال با دولت‌های استانی و منطقه‌ای و با هدف بازگشایی ایمن بخش اقتصاد هزینه خواهد شد.

علاوه بر این جاستین ترودو از کمک مالی به شهروندان معلول خبر داد.

این کمک جدید و معاف از مالیات در یک نوبت و به مبلغ 600 دلار خواهد بود.

همچنین دولت فدرال در حال راه‌اندازی یک شبکه ملی دسترسی به محل کار است تا به اشتغالزایی برای افراد معلول بپردازد. این برنامه به پنج پروژه که بتوانند برای غلبه بر موانع اشتغال معلولین در محیط کار راهکار ارائه دهند، کمک مالی خواهد کرد.

کارلا کوالترو وزیر اشتغال، توسعه نیروی کار و معلولین در اینباره گفت: “ما می‌دانیم شیوع بیماری تاثیرات مخربی بر زندگی و سلامت شهروندان کانادایی گذاشته و آثار منفی آن بر معلولین بیش از سایرین می‌باشد. هزینه دسترسی ایمن و بهداشتی به مواد غذایی، خدمات درمانی و دیگر نیازهای ابتدایی افزایش پیدا کرده و خدماتی چون استخدام پرستار برای افراد معلول و مراجعه به مراکز تراپی تقریبا غیرممکن شده است. ما به نگرانی‌ شهروندان معلول گوش دادیم و با استفاده از توصیه‌های Disability Advisory Group می‌خواهیم بهترین کمک ممکن در شرایط دشوار کنونی را به آن‌‎ها ارائه دهیم. مطمئن هستم اقدامات معرفی شده تاثیر چشمگیری بر بهبود شرایط شهروندان معلول کشور خواهند گذاشت.”

منبع: Daily Hive