Thursday, March 28, 2024
0.3 C
Calgary

بهترین اردوگاه‌های Western Canada برای کمپینگ

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

کانادا با مناظر خارق‌العاده و متنوع خود بهشت عاشقان کمپینگ است. در ادامه تعدادی از بهترین اردوگاه‌ها که هرکدام ویژگی‌ منحصربفرد خود را دارند معرفی شده است.

  1. بریتیش‌کلمبیا (پارک ملی Pacific Rim) – Green Point Campground

Green Point در کنار ساحل 22 کیلومتری اقیانوس بهترین مقصد برای موج‌سواران است. اکثر 113 محل کمپینگ این ناحیه با اتومبیل قابل دسترسی هستند.

قدم زدن در ساحل، شنا (در آب 10 درجه سانتی‌گراد!) و موج‌سواری ازجمله تفریحات این اردوگاه است. شهر Tofino نیز تنها 20 دقیقه‌ با اردوگاه فاصله دارد و می‌توانید تجهیزات موج‌سواری را از آن‌جا کرایه کنید. این سواحل در طول تابستان محل زندگی وال‌های خاکستری است. فانوس دریایی Amphitrite در جنوب اردوگاه یکی از بهترین نقاط برای تماشای این موجودات حیرت‌انگیز می‌باشد.

اطلاعات بیشتر: Parks Canada

  1. بریتیش‌کلمبیا (پارک استانی Alice Lake) – Main Campground

این اردوگاه در شمال Squamish (پایتخت Outdoor Recreation کانادا) واقع شده است. مسیر دوچرخه‌سواری Squamish با طول سه کیلومتر درست از کنار چادرها شروع می‌شود. پس از طی مسیرهای پیاده‌روی پرشیب نیز می‌توانید به تماشای اقیانوس بنشینید. اگر سنگنورد هستید حتما به سایت Squamish با دیواره‌های گرانیتی زیبایش سر بزنید.

قدم زدن در سواحل شنی Alice Lake و قایق‌سواری در دریاچه انتخاب آرامش‌بخش سفر هستند. Squamish نیز پر است از آبجو و پیتزاهای تنوری خوشمزه‌، پس نگران غذا نباشید!

اطلاعات بیشتر: BC Parks

  1. بریتیش‌کلمبیا (پارک استانی Cathedral) – Lake of the Woods Campground

برای رسیدن به این اردوگاه که درست در وسط پارک Cathedral در کوهستان Cascade قرار دارد باید یک روز پیاده‌روی کنید، اما شک نکنید ارزشش را دارد! دریاچه‌های پر از ماهی، مناظر خاص، چمنزارهای آلپاین، دیواره‌های گرانیتی که از دریاچه فیروزه‌ای بیرون زده‌اند و تیغه‌های مرتفع ازجمله ویژگی‌های آن هستند.

مسیر کوهپیمایی Cathedral Rim که بیش از 2،500 متر ارتفاع دارد از میان Smokey the Bear، Devil’s Woodpile و Stone City می‌گذرد. با عبور از مسیرLake-view Mountain  نیز می‌توانید به مرتفع‌ترین نقطه پارک برسید و منظره‌ای وسیع تا Mount Rainier در فاصله 300 کیلومتری را ببینید!

اطلاعات بیشتر: BC Parks

  1. بریتیش‌کلمبیا (پارک استانی Mount Robson) – Berg Lake Campground

بدون شک جایی بهتر از Mount Robson با ارتفاع 3،954 متری برای ستایش زیبایی‌های این قله وجود ندارد. این اردوگاه در دامنه شمالی قله واقع شده و برای رسیدن به آن باید حدودا یک روز از کنار بزرگراه پیاده‎‌روی کنید (7 کیلومتر نخست را می‌توان با دوچرخه پیمود!) محل چادرها در کنار دریاچه‎‌ای کوچک و دارای قطعات شناور یخ قرار دارد.

چندین مسیر عالی در اطراف Berg Lake قابل دسترسی هستند که از میانشان می‌توان به Mumm Basin و The Snowbird Pass اشاره کرد.

اطلاعات بیشتر: BC Parks

  1. آلبرتا (پارک استانی Peter Lougheed) – Point Campground

در این منطقه زیبایی‌های بنف را در محیطی آرام و بدون شلوغی تجربه خواهید کرد. Point Campground در ساحل غربی Upper Kananaskis Lake واقع شده و منظره‌ای 360 درجه به محیط اطراف دارد. برای رسیدن به آن باید سه کیلومتر پیاده‌روی کنید (یا با دوچرخه رکاب بزنید).

ماهیگیری در کنار چمنزارهای وسیع واقعا دلچسب است. اگر کوهنورد قابلی هستید نیز می‌توانید مسیری یکروزه تا Fossil Falls را بپیمایید. امکان قایق‌سواری و پارو زدن در دریاچه نیز وجود دارد.

اطلاعات بیشتر: Alberta Parks

  1. آلبرتا (پارک ملی Waterton Lakes) – Townsite Campground

قرار گرفتن اردوگاه در داخل دهکده باعث شده بتوان در زمانی کوتاه به رستوران‌ها و فروشگاه‌ها دسترسی داشت. مسیر 18 کیلومتری Alderson Trail مناظری زیبا به اطراف دارد. مسیر 17 کیلومتری Crypt Lake نیز با قایق‌سواری آغاز می‌شود و پس از چندین آبشار و دیواره به یک دریاچه ختم خواهد شد.

اطلاعات بیشتر: Parks Canada

  1. آلبرتا (پارک ملی Jasper) – Columbia Icefield Campground

این اردوگاه در کنار Icefields Parkway و ارتفاع بالای 2،000 متر واقع شده و مرتفع‌ترین محل کمپینگ کاناداست که می‌توان با اتومبیل به آن‌ رسید. منظره Athabasca Glacier و قلل پوشیده از برف آن واقعا دیدنی است. از اردوگاه به چندین مسیر کوهپیمایی ازجمله Wilcox Pass Trail و مسیر قلل Athabasca و Andromeda دسترسی خواهید داشت.

اطلاعات بیشتر: Parks Canada

  1. آلبرتا (پارک استانی Writing-On-Stone) – Main Campground

این منطقه برای قبیله Blackfoot مقدس است و نقوش روی دیواره‌های سنگی آن از قدمت بالایش حکایت دارند. صخره‌های ماسه‌‌ای، تالاب‌ها  و حیات‌وحش بکر از ویژگی‌های خاص این ناحیه هستند. محل اردوگاه در کنار ساحل شنی Milk River قرار گرفته و اگر پیش از آغاز فصل گرما به آن‌جا بروید می‌توانید در رودخانه قایق‌سواری کنید.

مسیر پیاده‌روی Hoodoo Hike و راه دسترسی به Davis Coulee که از میان گلزارها، چمنزارها، دشت‌های وسیع و صخره‌های خاص می‌گذرد را فراموش نکنید.

اطلاعات بیشتر: Alberta Parks

  1. سسکچوان (پارک ملی Grasslands) – Frenchman River Valley Campground

چمنزارهای فراخ این ناحیه محل زندگی بوفالوها هستند و می‌توانید در هرکجای آن‌ها کمپ بزنید. چندین مسیر پیاده‌روی همچون Timbergulch و Eagle Butte نیز از محل کمپینگ قابل دسترسی هستند.

اطلاعات بیشتر: Parks Canada

  1. مانیتوبا (پارک استانی Nopiming) – Tulabi Falls Campground

این پارک دارای چندین دریاچه و رودخانه‌ است که برای قایق‌سواری عالی هستند. گله‌های فراوانی از گوزن‌های شمالی و گرگ‌ در این منطقه زندگی می‌کنند. مسیر Bird River به Elbow Lake که مناظر دیدنی بسیاری در آن قرار دارند را می‌توانید با قایق طی کنید. ماهیگیری نیز حتما توصیه می‌شود.

رسیدن به ابتدای مسیر پیاده‌روی Ancient Mountains به قدری رانندگی نیاز دارد اما در انتهای آن منظره‌ای بسیار زیبا خواهید داشت. در میان درختان صنوبر چادر بزنید و تا صبح به تماشای ستارگان بنشینید.

اطلاعات بیشتر: Manitoba Parks

  1. مانیتوبا (پارک ملی Riding Mountain) – Whirlpool Lake Campground

این ناحیه جنگلی درست در کنار مزارع و چمنزارهای مانیتوبا جای گرفته و محل زندگی حیواناتی همچون گرگ، انواع گوزن، بوفالو و خرس قهوه‌ای است. اردوگاه تنها 15 دقیقه با Wasagaming فاصله دارد و به سواحل آرام و مسیرهای کوهپیمایی جذاب متعدد دسترسی خواهید داشت.

می‌توانید با یک روز پیاده‌روی به کلبه Grey Owl در دل جنگل برسید. صعود به Gorge Creek و تماشای مناظر حیرت‌انگیز آن و دوچرخه‌سواری در مسیرهای دیدنی و جذاب North Escarpment نیز می‌توانند تجربه‌ای پر از هیجان باشند.

اطلاعات بیشتر: Parks Canada

منبع: explore-mag