Thursday, March 28, 2024
-1.9 C
Calgary

ونکوور طرح مصرف الکل در اماکن عمومی را دوباره بررسی می‌کند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

پس از آنکه طرحی برای مصرف الکل در اماکن عمومی ونکوور رای نیاورد، شورای شهر ونکوور قرار است در جلسه بعدی‌اش این ایده را دوباره ارزیابی کند.

در طرح اولیه که پیت فرای و مایکل وایب از اعضای شورا پیشنهاد کرده بودند، آمده بود که اماکن متعلق به شهرداری که عمومی هستند، برای مصرف مسئولانه نوشیدنی‌های الکلی استفاده شوند.

آقای فرای می‌گوید: «ما از مردم می‌شنویم که همزمان با رعایت فاصله اجتماعی، نیازمند برقراری ارتباطات هستند. حالا که همه در آپارتمان‌ها هستند و پاسیوها هم جزو گزینه‌های در دسترس نیستند، مصرف نوشیدنی در کنار دوستان و آشنایان تبدیل به مشکلی بغرنج شده است.»

۲ ژوئن اولین رای‌گیری روی این پیشنهاد انجام شد که با ۵ موافق و ۵ مخالف، از رسیدن به رای اکثریت باز ماند و به جایی نرسید.

Screen-Shot-2020-06-03-at-1.24.54-PM-1024x567.png

حالا لیسا دومیناتو از دیگر اعضای شورا، طرحی جدیدی معرفی کرده که بررسی دوباره آن طرح را روی میز شورا می‌گذارد.

او می‌گوید: «از رای‌گیری هفته پیش، ما نظر مردم را گرفته‌ایم و آنطور که پیدا ست، این شرایط بی‌سابقه نیازمند راهکارهای بی‌سابقه است.»

«بهتر است با مردم مثل آدم‌های عاقل رفتار کنیم و به این طرح فرصتی دوباره بدهیم. دکتر هنری (مدیر کل بهداشت استان) می‌گوید که بهترین جا برای روابط اجتماعی، محیط‌های باز در بیرون هستند.»

دومیناتو می‌گوید که در جلسه قبلی اعضا از کنار مشکل رد شده‌اند:

«ما مردمی را می‌بینیم که آپارتمان‌نشین هستند و دسترسی به محیط‌های باز ندارند ولی می‌خواهند به شکلی امن روابط اجتماعی داشته باشند. فکر نمی‌کنم اعضا توجه کافی به این قضیه کرده باشند.»

او می‌گوید که تصویب این طرح می‌تواند به کسب‌‌وکارهای کوچک نیز کمک کند. وقتی مردم بیرون باشند، تقاضا برای نوشیدنی، غذا و چیزهای دیگر را از فروشگاه‌های نزدیک تامین می‌کنند که تا حدی باعث رونق کسب‌و‌کارهای کوچک محلی می‌شود.

خانم دومیناتو ابراز امیدواری کرده که در جلسه ۲۳ ژوئن این طرح دوباره به بحث گذاشته و تصویب شود.

منبع: Daily Hive