Friday, April 19, 2024
1.4 C
Calgary

بهترین اردوگاه‌های Eastern Canada برای کمپینگ

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

کانادا با مناظر خارق‌العاده و متنوع خود بهشت عاشقان کمپینگ است. در ادامه با تعدادی از بهترین اردوگاه‌ها که هرکدام ویژگی‌ منحصربفرد خود را دارند آشنا می‌شوید.

  1. اونتاریو (پارک استانی Lake Superior) – Gargantua Bay

برای رسیدن به Lake Superior باید جاده 14 کیلومتری Gargantua را از بزرگراه Trans-Canada بپیمایید. سپس با نیم ساعت پیاده‌روی (یا قایق‌سواری) به اردوگاه در کنار دریاچه و ساحل زیبای شنی آن خواهید رسید.

قایق‌سواری، سفر به جزایر دیدنی دریاچه، قدم زدن در ساحل Warp Bay، تماشای صخره‌های رنگین Devil’s Warehouse و گذر از مسیر صخره‌‌ای تا ارتفاعات شمال Devil’s Chair برخی از تفریحات این منطقه هستند. راستی منظره غروب آفتاب این اردوگاه حیرت‌انگیز است!

اطلاعات بیشتر: Ontario Parks

  1. اونتاریو (پارک استانی Killarney) – George Lake Campground

پارک Killarney با تپه‌های کوارتزی سفید، کاج‌‎های gnarled jack و آسمان آبی‌اش به “بام اونتاریو” شهرت دارد. شما می‌توانید با پنج ساعت رانندگی از تورنتو به این اردوگاه در کنار دریاچه و دهکده کوچک Killarney برسید.

مسیر La Cloche Silhouette را بالا بروید تا از بالای صخره‌ گرانیتی آن منظره‌ای عالی را ببینید. مسیر کوتاه‌تر Granite Ridge نیز تماشایی است. اگر قایق دارید زیبایی‌های پارک را از داخل دریاچه نظاره‌گر شوید. Herbert Fisheries در Killarney نیز یکی از بهترین fish and chips ها را دارد!

اطلاعات بیشتر: Ontario Parks

  1. اونتاریو (پارک استانی Bon Echo) – Mazinaw Lake Campground

Mazinaw Rock با ارتفاع 100 متر (جبرالطارق اونتاریو) نقطه شروع پارک استانی Bon Echo در کنار آب‌های عمیق دریاچه Mazinaw می‌باشد. بر روی این صخره زیبا 260 نگاره کهن کشیده شده کو مکانی مهم برای بومیان محسوب می‌شود. بعلاوه دوستداران سنگنوردی نیز برای صعود مسیرهای آن به این منطقه سفر می‌کنند (پناهگاه باشگاه آلپاین کانادا در شمال صخره قرار دارد).

می‌توانید خود را با قایق شخصی یا Mugwump Ferry به زیر صخره رسانده و مسیر دو کیلومتری تا بالای دیواره را طی کنید و منظره‌ای تماشایی را ببینید. اگر می‌خواهید وقت بیشتری را در خشکی سپری کنید مسیر 17 کیلومتری Abes and Essens را طی کنید. کرایه قایق نیز امکان‌پذیر است.

اطلاعات بیشتر: Ontario Parks

  1. اونتاریو (پارک استانی Driftwood) – Ottawa River Campground

اگر عاشق تفریحات آبی هستید به پارک Driftwood بروید. این اردوگاه با ساحل شنی وسیع خود برای شنا یا قایق‌سواری بسیار مناسب است. یک مسیر 14 کیلومتری پیاده‌روی نیز از کنار اردوگاه آغاز می‌شود. در پایین‌دست رودخانه امکان قایق‌سواری در آب‌های خروشان هم وجود دارد.

سوار بر قایق در نوار ساحلی رودخانه گشت‌وگذار کرده و تا دهانه Dumoine به پیش بروید. پس از پیمودن مسیر کوتاه Oak Highland نیز منظره‌ای باشکوه از رودخانه اتاوا خواهید داشت.

اطلاعات بیشتر: Ontario Parks

  1. اونتاریو (پارک استانی Rondeau) – Main Campground

بزرگترین جنگل‌ Carolinian کانادا در این پارک قرار دارد. ساحل شنی وسیع دریاچه Ernie در جنوب‌غرب لندن نیز خارق‌العاده است. Rondeau با داشتن آب‌های گرم، باتلاق وسیع، هشت کیلومتر ساحل و پوشش جنگلی متنوع میزبان انواع گوناگون پرندگان است و حیات‌وحش بسیار غنی دارد. 262 جایگاه کمپینگ نیز بازدیدکنندگان بسیاری را به این محل می‌کشاند.

یک روز از سفر خود را به قایق‌سواری در باتلاق شمال شبه‌جزیره اختصاص دهید. برای دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی نیز مسیر هشت کیلومتری South Point را بپیمایید که از میان درختان بلوط، سواحل دریاچه و جنگل Carolinian می‌گذرد. پارک‌های ساحلی Long Point، Point Pelee و Turkey Point نیز تنها با یک ساعت رانندگی در دسترس هستند.

اطلاعات بیشتر: Ontario Parks

  1. کبک (پارک ملی Forillon) – Cap-Bon-Ami Campground

در این منطقه پر از سنگ و صخره به قدم زدن در ساحل، قایق‌سواری، دوچرخه‌سواری در مسیرهای کوهستانی، تماشای وال‌ها، ماهی‌گیری و غواصی مشغول شوید.

اگر قصد یک پیاده‌روی معمولی را دارید به مسیر Les Graves بروید که تا انتهای Cap-Gaspe ادامه دارد. اگر به مسیرهای پرشیب با منظره حیرت‌انگیز در انتها علاقه دارید نیز مسیر هشت کیلومتری Mont Saint-Alban را امتحان کنید. دنیای زیر آب در این ناحیه بسیار غنی و پر از ماهی‌های رنگین است. بعلاوه امکان شرکت در تورهای غواصی هم وجود دارد.

اطلاعات بیشتر: Parks Canada

  1. کبک (پارک ملی du-Fjord-du-Saguenay) – Baie Sainte-Marguerite Campground

این منطقه محل تلاقی رودخانه Saguenay و رودخانه St. Lawrence واست. حیوانات آبی و حفاظت‌شده در Saguenay ازجمله وال‌های beluga را تماشا کنید.

بلندترین نقطه Saint-Louis در نزدیکی اردوگاه قرار دارد و اگر خوش‌شانس باشید می‌توانید از آنجا وال‌ها را ببینید. قایق کرایه کنید یا با شرکت در تورهای Zodiac در Tadoussac به تماشای وال‌های بزرگ بروید. مسیر Sentier le Fjord نیز منظره‌ای دیدنی از محل تلاقی دو رودخانه دارد.

اطلاعات بیشتر: Sepaq، Parks Canada

  1. کبک (پارک ملی de la Pointe-Taillon) – Pointe-Chevrette Campground

دریاچه Saint-Jean با 1،000 کیلومتر مربع وسعت دارای حداکثر عمق 68 متر است. از اینرو در تابستان آب آن گرم شده و برای شنا کردن، قایق‌سواری و دیگر تفریحات آبی مقصدی عالی است. برای رسیدن به Pointe-Chevrette در کنار ساحلی شنی می‌توانید از پای پیاده، دوچرخه یا boat shuttle از شهر Peribonka استفاده کنید. امکان کرایه دوچرخه، تریلر حمل بار و انواع قایق در اینجا وجود دارد.

45 کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری که اکثر آن‌ها در نوار ساحلی قرار دارند این منطقه را به مکانی عالی برای رکاب زدن تبدیل کرده است. دوستداران قایق‌سواری نیز می‌توانند در طول ساحل شنی یا L’lle Bouliane پارو بزنند. اگر وقت داشتید از آبشار و دهکده تاریخی Val-Jalbert در آن سوی دریاچه نیز دیدن کنید.

اطلاعات بیشتر: Sepaq

  1. نوااسکوشا (پارک ملی Cape Breton) – Corney Brook Campground

این ناحیه صخره‌ای و خشن در کنار ساحل اقیانوس دارای اردوگاهی کوچک در کنار مسیر Cabot و مشرف به اقیانوس است. تپه‌های شرقی محل کمپینگ حدود 400 متر ارتفاع دارند و منظره غروب خورشید آن واقعا دیدنیست.

مسیر Corney Brook درست از آن طرف جاده شروع می‌شود و با گذر از جنگلی پر از گوزن به آبشاری زیبا می‌رسد. اگر می‌خواهید وال‌ها را ببینید در مسیر Skyline قدری به سمت بالای تپه رانندگی کنید. پس از پارک اتومبیل و پیاده‌روی ساده منتظر ریدن وال‌ها بنشینید. مسیر Trous de Saumons نیز برای دویدن و دوچرخه‌سواری فوق‌العاده است.

اطلاعات بیشتر: Parks Canada

  1. New Brunswick (پارک ملی Fundy) – Point Wolfe Campground

این پارک بیش از هر چیز بخاطر جزر و مد حریت‌انگیز خود ( با 16 متر بالاترین میزان در دنیا محسوب می‌شود) شهرت دارد. جنگل‌های Acadian، تپه‌های زیبا، آبشارها و بیش از 100 کیلومتر مسیر پیاده‌روی در کنار حیات‌وحش دریایی بی‌نظیر جای هیچگونه گله‌ای باقی نمی‌گذارد. کوه‌های مه‌گرفته و وال‌های موجود در آب‌های اطراف را می‌توانید از اردوگاه که در کنار اقیانوس قرار دارد تماشا کنید.

از محل چادرها به سمت شرق Matthews Head بروید تا به صخره‌های دریایی و مسیر ساحلی برسید. مسیر Coppermine نیز در کنار ساحل اما در خلاف جهت پیش می‌رود. اگر به سمت شمال اردوگاه رانندگی کنید به آبشار Laverty می‌رسید که برای پیاده‌روی و شنا عالی است. امکان قایق‌سواری از کنار اردوگاه تا خلیج Fundy نیز وجود دارد. راستی غذاهای دریایی شهر Alma در نزدیکی پارک را فراموش نکنید!

اطلاعات بیشتر: Parks Canada

  1. P.E.I. (پارک ملی Prince Edward Island) – Cavendish Campground

در این پارک تفریحات متنوع بسیاری انتظار شما را می‌کشند. می‌توانید مسیرهای کوتاه پیاده‌روی را طی کنید یا در ساحل شنی و قرمزرنگ آن در جوار اردوگاه آفتاب بگیرید. آب‌های گرم نیز برای شنا عالی هستند.

مسیر  Greenwich Dunesکه از میان شن‌های قرمز و تپه‌های عظیم شنی می‌گذرد را بپیمایید. دوچرخه‌سواران نیز می‌توانند در طول مسیر نه کیلومتری میان Cavendish و North Rustico پدال بزنند. قایق‌سواری در آب‌های گرم ساحلی هم ایده‌آل است.

اطلاعات بیشتر: Parks Canada

  1. Newfoundland and Labrador (پارک ملی Gros Morne) – Trout River Campground

این ناحیه بخاطر داشتن دریاچه‌های آب شیرین و دشت‌های مرتفع و دیواره‌های مرتفع خود شهرت دارد. اردوگاه در کنار تالاب Trout River که دریاچه‌ای باریک و 15 کیلومتری است قرار دارد که منظره آن نفس را در سینه حبس می‌کند.

مسیر Overfalls به آبشاری زیبا ختم می‌شود که در انتهای تالاب قرار گرفته و با shuttle boat نیز قابل دسترس است. مسیر ساحلی Greens Gardens و مسیر پرشیب Lookout نیز حتما توصیه می‌شوند. اگر به قایق‌سواری به یکی از بهترین مقصدها آمده‌اید. برای خوردن غذاهای دریایی خوشمزه نیز حتما به رستوران Seaside در دهکده Trout River سر بزنید.

اطلاعات بیشتر: Parks Canada

منبع: explore-mag