Thursday, March 28, 2024
1 C
Calgary

وعده ترودو برای ادامه‌دار بودن پرداخت CERB

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

جاستین ترودو دیروز در کنفرانس روزانه خود اعلام کرد که دولت فدرال هفته جاری جزئیات طرح تمدید پرداخت Canada Emergency Response Benefit را اعلام خواهد کرد. طبق برنامه زمانی فعلی بسیاری از شهروندان کانادایی تا پایان همین ماه CERB را دریافت می‌کنند.

ترودو گفت: اگر برای پیدا کردن شغل مشکل دارید نباید نگران رسیدن به تاریخ نهایی پرداخت CERB باشید. هم‌اکنون در حال کار بر روی راه‌حلی هستیم تا این کمک را برای آن دسته از شهروندان که نتوانسته‌اند به محل کار خود بازگردند، تمدید کنیم.

برخی بیزینس‌ها نگران هستند که با وجود برداشته شدن محدودیت‌ها نتوانند کارمندان خود را متقاعد کنند از برنامه CERB خارج و به محل کار بازگردند. هفته گذشته دولت لیبرال قصد داشت طرحی را تصویب کند که جریمه‌های جدید برای تخلفات صورت گرفته در دریافت CERB و وادار کردن افراد برای بازگشت به محل کار وضع می‌کرد، اما نتوانست نظر دیگر احزاب را جلب کند.

آقای ترودو از کارمندان درخواست کرده تا کمک‌های مالی دولت فدرال را از طریق شرکت‌ خود دریافت کنند. او در اینباره گفت: هدف از طراحی CERB خارج نشدن شهروندان از منازل بود تا بتوانیم با موج نخست شیوع بیماری مقابله کنیم. حال با بهتر شدن وضعیت شاهد افزایش استفاده شرکت‌ها از wage subsidy هستیم که خبر خوبیست. با اینحال هنوز مشاغل بسیاری وجود دارند که به این زودی‌ها بازگشایی نخواهند شد و به همین دلیل تلاش می‌کنیم به شاغلین در این حوزه‌ها کمک CERB را تخصیص دهیم.

از تاریخ 4 جون دولت فدرال 43.5 میلیارد دلار را از طریق برنامه CERB میان 8.4 میلیون متقاضی توزیع کرده است. پیشبینی می‌شود اجرای CERB در نهایت 60 میلیارد دلار برای دولت هزینه بردارد.

طبق پیشبینی موسسه C.D. Howe تا اوایل ماه جولای حدود دو میلیون نفر از برنامه CERB خارج می‌شوند و شش میلیون متقاضی دیگر در ماه‌های آتی از این کمک‌ها بهره خواهند برد.

منبع: The Globe and Mail