Friday, March 29, 2024
-6.5 C
Calgary

گزارش ماه جون اجاره‌بهای مسکن در شهرهای کانادا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

براساس آخرین گزارش PadMapper دو شهر تورنتو و ونکوور در ماه جون شاهد کاهش اجاره‌بهای مسکن بوده‌اند. در این میان ونکوور بیشترین کاهش قیمت سالانه‌ که تاکنون در این شهر گزارش شده را به ثبت رسانده است.

به طور کلی تنها پنج شهر در کل کشور به نسبت ماه قبل افزایش اجاره‌بها داشته‌اند. 11 شهر دیگر گزارش شاهد کاهش بوده و 8 شهر نیز روند ثابتی را ثبت کرده‌اند.

در گزارش آمده: همزمان با بروز چالش‌های اقتصادی برای بسیاری از مستاجران پس از شیوع کروناویروس، مبلغ اجاره‌بهای مسکن نیز کم شده است. مالکین مجبور هستند واحدهای خود را به قیمت‌هایی کمتر و رقابتی معامله کنند تا مشتری موردنظر خود را بیابند.

در این گزارش تورنتو با وجود روند نزولی که داشته در صدر گران‌ترین بازارهای اجاره مسکن کشور قرار گرفته است. اجاره‌بهای منزل تکخوابه در این شهر با 0.9 درصد کاهش به 2،180 دلار رسیده و واحدهای دوخوابه نیز با 1.1 درصد کاهش 2،800 دلار معامله شده‌اند.

ونکوور نیز در جایگاه دوم لیست جای گرفته و منازل تکخوابه و دوخوابه آن به ترتیب 2،100 و 3،000 دلار ارزش داشته‌اند.

در برنابی بریتیش‌کلمبیا نیز منازل تکخوابه 1،750 دلار و منازل دوخوابه 2،330 دلار اجاره داده شده‌اند.

این ماه ویکتوریا در جایگاه چهارم گران‌ترین شهرها برای اجاره مسکن قرار گرفته و میانگین قیمت منازل تکخوابه و دوخوابه آن به ترتیب 1،600 و 2،000 دلار بوده‌اند.

Barrie نیز با پیشی گرفتن از مونتریال در جایگاه پنجم لیست جای گرفته و ارزش منازل تکخوابه و دوخوابه آن به ترتیب 1،490 و 1،590 دلار محاسبه شده‌‌اند.

این ماه ارزانقیمت‌ترین شهر برای اجاره منزل St. John’s در Newfoundland بوده و منازل تکخوابه و دوخوابه آن به ترتیب 860 و 910 دلار معامله شده است.

منبع: Daily Hive