Saturday, April 20, 2024
-3.2 C
Calgary

نام 11 دانشجوی کانادایی در میان برندگان مسابقه WWDC20

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

امسال کنفرانس WWDC شرکت اپل به دلیل شیوع COVID-19 متفاوت از سال‌های گذشته بود.

یکی از جذاب‌ترین بخش‌های WWDC اعطای کمک‌هزینه تحصیلی به دانشجوبان و بخش مسابقه دانشجویی آن است که توسعه‌دهندگان جوان به معرفی دستاوردهای جذاب و جدید خود می‌پردازند.

خوشبختانه در رقابت امسال نام 11 دانشجوی کانادایی نیز در میان برندگان Swift Student به چشم می‌خورد.

لایزا جکسون معاون سیاست‌گذاری محیط‌زیستی و نوآوری‌های اجتماعی اپل طی کنفرانسی آنلاین با برخی از این برندگان آشنا شد.

برندگان امسال سعی کرده بودند با اپلیکیشن‌های خود به ساخت جهانی بهتر کمک کنند. Amol Kumar دانشجوی علوم کامپیوتر یکی از این افراد بود. او با توسعه برنامه‌ای آموزنده اقدام به طراحی بستری مفید برای آموزش نکات ایمنی و احتیاطی درباره COVID-19 به کودکان کرده است. Amol از بازی‌های ساده، بخش‌های تعاملی و بصری برای این هدف استفاده کرده که مورد توجه داوران قرار گرفت.

Pranav Karthik دانشجوی علوم کامپیوتر از ونکوور نیز با ساخت یک اپلیکیشن AR برای آموزش تمرینات ورزشی، نحوه دقیق انجام آن‌ها را آموخته است. به این ترتیب شهروندان در دوران قرنطینه همواره مربی مجازی خود را در منزل همراه خواهند داشت.

در این کنفرانس دانشجویان به نوبت اپلیکیشن‌های خود را معرفی می‌کردند که درباره بازیافت، حفاظت از لاکپشت‌های دریایی، محافظت از سلامت روان و غیره بود.

هنگامی که از جکسون درباره تکنولوژی بنیادی و تغییردهنده مسئولیت‌های اجتماعی پرسیده شد او به دوربین‌های تلفن‌ همراه اشاره کرد. به گفته خانم جکسون نقش دوربین در انتشار جنایت صورت گرفته که منجر به مرگ جورج فلوید شد اهمیت آن را نشان می‌دهد.

منبع: Daily Hive