Tuesday, March 19, 2024
6.2 C
Calgary

۶ مکان طبیعی زیبا برای شنای تابستانی در آلبرتا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

گرما آلبرتا هر روز لذت بخش‌تر میشود و یکی از تفریحات خوب این فصل شنا است، اما با اوضاعی که کووید-۱۹ برای‌مان ساخته هنوز استخرها بسته‌اند و راهی نیست جز پناه بردن به دل طبیعت و آب‌های آن.

در آلبرتا گزینه‌هایی به خوبی بریتیش کلمبیا نداریم اما معنایش این نیست که سواحل ماسه‌ای، آب‌های خنک، و دریاچه‌های زیبای این استان ارزش بازدید ندارند.

چند نقطهٔ جالب و زیبا را برای شما گلچین کرده‌ایم و امیدواریم بتوانند چند ساعتی زمینه شادی‌تان را فراهم کنند. لطفا قبل از اینکه بروید، توصیه‌های مسئولین محلی در رابطه با کروناویروس را جویا شوید و از حضور در مکان‌های شلوغ پرهیز کنید.

Pigeon Lake

https://www.instagram.com/p/BWT4YBBh4ck/

ساحل ماسه‌ای اینجا واقعا زیبا ست، مناطقی برای شنا علامت‌گذاری شده‌اند و امکانات رفاهی هم در حد لازم هست. حتی ممکن است کبوترها را هم آنجا ببینید.

مکان: جنوب Wetaskiwin (نقشه گوگل)

فاصله از کلگری: ۲۵۰ کیلومتر

فاصله از ادمونتون: ۱۰۸ کیلومتر

Sylvan Lake

https://www.instagram.com/p/ByK-HwHh8Oi/?utm_source=ig_embed

این یکی از پرطرفدارترین دریاچه‌های آلبرتا در تابستان است و دلیلش هم واضح است، آب‌های کم‌عمق آن از دریاچه‌های راکی گرم‌ترند. تنها ایراد دریاچه، این است که انگار نیمی از جمعیت استان برای آمدن به آن صف می‌کشند. با این اوضاع پساکرونایی باید ببینیم که چطور می‌شود فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کرد.

مکان: غرب Keystone (نقشه گوگل)

فاصله از کلگری: ۱۵۹ کیلومتر

فاصله از ادمونتون: ۱۶۲ کیلومتر

Quarry Lake

https://www.instagram.com/p/CBehTErliXe/

این دریاچه بیشتر یک گودال شنا ست تا یک دریاچه عادی. اما دمای آبش مثل دریاچه‌های همسایه یخ و آزاردهنده نیست و به راحتی می‌توانید اوقات خوشی را در آن بگذرانید.

مکان: Canmore (نقشه گوگل)

فاصله از کلگری: ۱۰۴ کیلومتر

فاصله از ادمونتون: ۳۹۱ کیلومتر

Chestermere Lake

https://www.instagram.com/p/CBzT8V_jPIB/

فاصله این دریاچه تا کلگری خیلی نزدیک است و خب این مزیتی است که خیلی به چشم می‌آید. اگر یک بعد از ظهر تصمیم به آب‌تنی گرفتید، بهترین جا همین دریاچه است.

مکان: Chestermere (نقشه گوگل)

فاصله از کلگری: ۲۲ کیلومتر

فاصله از ادمونتون: ۳۰۶ کیلومتر

Horseshoe Lake

https://www.instagram.com/p/ByS-9lrBJCB/?utm_source=ig_embed

دریاچه‌ای شبیه نعل اسب، با آب‌های سرد، در دل کوه‌های راکی، و البته یک مکان بی‌نظیر برای استراحت و غوطه‌ور شدن در آب. در ضمن اینجا یکی از نقاط جذاب برای شیرجه از بالای صخره‌ها ست، بعضا ارتفاع سکوهای شیرجه به ۲۵ متر از سطح آب هم می‌رسد.

مکان: Jasper (نقشه گوگل)

فاصله از کلگری: ۵۴۵ کیلومتر

فاصله از ادمونتون: ۳۹۲ کیلومتر

Castle Falls

https://www.instagram.com/p/BJHBd8tgW7G/?utm_source=ig_embed

وقتی به مرز آلبرتا-بریتیش‌کلمبیا بروید، پارک و کمپ Castle Falls خودنمایی می‌کند. می‌توانید لباس شنا یا تجهیزات ماهیگیری را بردارید و به آبشارها بروید. اگر هم اهل فعالیت بدنی نیستید، صخره‌های صاف کنار آب بهترین جا برای لم دادن و تماشای زیبایی‌های طبیعتند.

مکان: شرق Pincher Creek (نقشه گوگل)

فاصله از کلگری: ۲۴۶ کیلومتر

فاصله از ادمونتون: ۵۲۸ کیلومتر

منبع: Daily Hive