Tuesday, March 19, 2024
0.3 C
Calgary

اداره درآمد کانادا ۲ تغییر جدید در CERB ایجاد کرد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

برنامه مزایای واکنش اضطراری کانادا (CERB) در اوایل پَندمیِ کووید-۱۹ به اجرا در آمد. از مارچ، کانادایی‌های بیکار شده، قادر به دریافت کمک نقدی دولت شدند. اما بسیاری مردم حتی بدون اینکه واجد شرایط باشند، توانستند این مبلغ را دریافت کنند و تا ۳ ژوئن، حدود ۱۹۰,۰۰۰ نفر مزایایی را که حق‌شان نبوده پس داده‌اند.

حتی شاید در آینده خود اداره درآمد کانادا (CRA) به سراغ افراد فاقد شرایط برود و دریافتی CERB را از آنها پس بگیرد. اما این ماه دو تغییر روی این برنامه اعلام شده که در ادامه می‌خوانید.

۱. تمدید CERB برای ۸ هفته دیگر

ابتدا قرار بود این برنامه برای ۴ ماه یا ۱۶ هفته اجرا شود ولی هنوز بحران کووید-۱۹ به پایانش حتی نزدیک هم نشده و به نظر می‌رسد وضعیت نامناسب بسیاری از افرادِ وابسته به CERB دولت را متقاعد کرده که آن را برای ۸ هفته دیگر هم تمدید کند.

پس به جای ۱۶ هفته، ۲۴ هفته مزایای نقدی قابل دریافت است و ۴,۰۰۰ دلار به مبلغ کلی اضافه شده است.

۲. ارسال تعهدنامهٔ امضا شده لازم است

از ۵ جولای، CRA از متقاضیان می‌خواهد که برای دریافت مزایا در ۸ هفتهٔ جدید، تعهدنامه‌ای امضادار بفرستند و اعلام کنند که به دنبال شغل خواهند گشت.

در وبسایت CERB آمده که «در آینده CRA از شما اطلاعاتی را می‌خواهد که ثابت کند به دنبال شغل گشته‌اید، پس مهم است که تاریخچه جستجوهای شغلی خود را نگه دارید.»

به نظر می‌رسد اداره درآمد کانادا از این پس با وسواس بیشتری مزایا را پرداخت خواهد کرد تا افرادی که مایل به بازگشت بر سر کار یا یافتن حرفهٔ جدید نیستند، نتوانند از این برنامه سواستفاده کنند.

آیا با استفاده از مزایای CERB سرمایه‌گذاری کنیم؟

اگر مزایای CERB را دریافت کرده‌اید و پول مازاد دارید، سرمایه‌گذاری روی سهام و چیزهای دیگر می‌تواند یک راه خوب برای نگهداری ارزش دارایی‌هایتان باشد. برای مثال خرید یکی از سهام مطمئن مثل Telus می‌تواند سرمایه‌گذاری خوبی باشد.

این شرکت مخابراتی هر سه ماه سود ۰.۲۹۱۲۵ دلاری بین سهامدارانش توزیع می‌کند. یعنی سالانه ۵٪ درآمد سود هر سهم است.

اگر حدود ۱۰,۰۰۰ دلار سهام Telus بخرید، سالی ۵۰۰ دلار سود سهام خواهید داشت و اگر این سرمایه‌گذاری در قالب یک حساب پس‌انداز معاف از مالیات (TFSA) باشد، درآمد آن هم معاف از مالیات خواهد بود.

Telus یکی از آن سهم‌هایی است که مشکل بزرگی برایش پیش نمی‌آید و سرمایه‌گذاری امنی به حساب می‌آید. چه سرمایه‌گذاری بلندمدت مد نظرتان باشد، چه سرمایه‌گذاری برای عبور از بحران کووید-۱۹، Telus گزینه امنی است.

منبع: Yahoo Finance