Wednesday, April 17, 2024
2.1 C
Calgary

اعلام برنامه بازسازی اقتصادی استان آلبرتا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

شیوع کروناویروس موجب ویرانی اقتصادی و سقوط شدید قیمت‌ نفت در سرتاسر جهان شده که آلبرتا نیز از آن مستثنی نیست. اما دولت استانی امیدوارانه برای بهبود وضعیت اقتصادی برنامه‌ریزی کرده است.

نخست‌وزیر جیسون کنی در اینباره گفت: شهروندان آلبرتا از چالش شیوع کروناویروس با سربلندی خارج شده‌اند اما همچنان باید هوشیار باشیم. در این بین اعلام برنامه بازسازی اقتصادی گامی بسیار بزرگ در مسیر بازگشایی و بازسازی استان پس از بیماری است. نتیجه اجرای این استراتژی بلندمدت و مهم برای استان تنوع اقتصادی و اشتغالزایی خواهد بود.

در این یادداشت به برخی استرانژی‌ها که مسئولان آلبرتا در ماه‌ها و سال‌های آینده برای مقابله با چالش‌های مالی ناشی از کرونا اتخاذ می‌کنند اشاره شده است.

در این بین اعطای کمک مالی برای بازگشایی بیزینس‌های کوچک و متوسط چشمگیرترین برنامه محسوب می‌شود. به گفته مسئولان این برنامه که 10 میلیارد دلار بودجه دارد بزرگترین سرمایه‌گذاری بر روی زیرساخت‌های استان در طول تاریخ است.

تابستان امسال یک سرمایه‌گذاری 612 میلیون دلاری نیز برای راه‌اندازی تعدادی پروژه‌ مهم در استان انجام خواهد شد که انتظار می‌رود نتیجه آن ایجاد 2،500 شغل جدید باشد.

علاوه بر این آلبرتا برنامه پیشین Job Creation Tax Cut که نرخ مالیات بر درآمد شرکت‌ها را در مدت چهار سال از 12 به 8 درصد کاهش می‌دهد، با سرعت بیشتری دنبال می‌کند. قرار است این مالیات یک سال و نیم زودتر به 8 درصد کاهش یابد تا آلبرتا را به مقصدی جذاب‌تر برای سرمایه‌گذاری تبدیل کند.

تراویس تووز وزیر مالی استان در واکنش به این خبر گفت: برنامه Job Creation Tax Cut برای احیای آلبرتا ضروری است. ما می‌خواهیم اطمینان پیدا کنیم از نظر مالیاتی قادر به رقابت با دیگر نواحی هستیم. پس از اجرای این برنامه مالیات بر درآمد شرکت‌ها در بریتیش‌کلمبیا 50 درصد بیشتر از ما خواهد بود و سرمایه‌داران برای ورود به آلبرتا ترغیب می‌شوند.

در ده سال آینده مبلغ 1.5 میلیارد دلار نیز برای برنامه Cultural Event Relaunch هزینه خواهد شد تا شاهد افزایش برگزاری اجراهای هنری، موسیقی و بطور کلی رویدادها در استان باشیم.

بنا بر این گزارش بخش‌های انرژی، کشاورزی و گردشگری همچنان بیشترین توجهات را به خود اختصاص می‌دهند. بخش تکنولوژی نیز در سه سال آینده 175 میلیون دلار را از طریق Alberta Enterprise Corporation دریافت می‌کند.

منبع: Daily Hive