Tuesday, April 23, 2024
17.1 C
Calgary

تمدید ممنوعیت ورود مسافرین خارجی به کانادا تا ۳۱ جولای

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

دولت کانادا ممنوعیت ورود مسافرین خارجی —در اکثر موارد— را تا ۳۱ جولای تمدید کرده است.

دولت فدرال ابتدا در نیمهٔ مارچ مرزهای کشور را به روی مسافرین غیرکانادایی بست و فقط چند استثنا در نظر گرفت. ممنوعیتی که با پیشنهاد وزیر بهداشت، پَتی هاجو، و از طریق یک دستور فدرال انجام شد.

طبق این دستور، شهروندان دایمی کانادا، اعضای خانواده شهروندان کانادایی، دیپلمات‌ها و خدمه پروازها حق ورود به کانادا را دارند و البته چنانچه کسی در این بین نشانه‌های کووید-۱۹ را داشته باشد، مجاز به ورود نیست.

همچنین دولت کانادا و دولت ایالات متحده امریکا توافقی جداگانه دارند که طبق آن محدودیت‌های سفر از مرز مشترکشان حداقل تا ۲۱ جولای برقرار خواهد بود.

اما تصمیم کانادا برای تمدید ممنوعیت ورود اتباع خارجی در حالی گرفته می‌شود که اتحادیه اروپایی موافقت کرده که به شهروندان کشورهای کم‌خطر، از جمله کانادا، اجازه سفر و بازدید از کشورهای اروپایی را بدهد. البته ایالات متحده جایی در فهرست کشورهای مجاز به سفر به اروپا ندارد.

هفته گذشته وزارت خارجه کانادا به مردم یادآوری کرد که هر چند برخی کشورها مرزهای خود را باز کرده‌اند اما توصیه می‌شود هر نوع مسافرت غیرضروری به خارج از کانادا تا اطلاع ثانوی انجام نشود.

همچنان تمام جنبه‌های قانون قرنطینه برقرارند از جمله ایزولهٔ ۱۴ روزه برای کارگران غیرضروری که وارد کانادا می‌شوند.

دولت فدرال برای کمک به کانادایی‌هایی که در کشورهای خارجی گیر افتاده‌اند، یک وام ۵,۰۰۰ دلاری اضطراری در نظر گرفته تا هزینه‌های برگشت آنها به خانه را تامین کند و با پروازهای چارتری خودشان را به کانادا برسانند. چند پرواز از این دست در هفته‌های آینده انجام می‌شود و سپس تا اطلاع ثانوی پرواز دیگری وجود نخواهد داشت.

منبع: CTV News