Saturday, April 20, 2024
-5.1 C
Calgary

دولت آلبرتا مالیات شرکت‌ها را به ۸٪ کاهش داد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

دولت آلبرتا ۱۸ ماه زودتر از برنامه قبلی، مالیات شرکت‌ها را به ۸٪ کاهش داد.

نرخ این مالیات در آغاز به کار جیسون کِنی در سال ۲۰۱۹، روی ۱۲٪ قرار داشت و از آن زمان به عنوان بخشی از برنامهٔ اشتغالزایی دولت آلبرتا رو به کاهش رفته است.

برنامه اصلی این بود که این مالیات هر سال ۱ درصد کم شود و در ژانویه ۲۰۲۲ به ۸٪ برسد تا به این شکل شرکت‌های بیشتر و بیشتری انگیزه مهاجرت به آلبرتا را پیدا کنند.

اما طبق گفته دولت آلبرتا برنامهٔ کاهش سالانه ۱ درصدی، به خاطر بحران کووید-۱۹ تسریع شده است:

«در حالی که آلبرتا به سمت بهبود پس از کووید-۱۹ پیش می‌رود، ما متعهدیم که استان‌مان را از دیدگاه مالیاتی، تبدیل به محلی رقابتی برای شرکت‌ها کنیم تا مقصدی خوب برای کسب‌و‌کارهای کانادا و امریکای شمالی شود.»

«طرح کاهش مالیات برای ایجاد مشاغل در کنار طرح کمک‌هزینه نوآوریِ اشتغال، به کمک کارآفرینان آلبرتا می‌آید.»

آقای کِنی می‌گوید که کمترین نرخ مالیات شرکتی در دیگر استان‌ها حدود ۱۰.۴٪ است که ۳۰٪ بالاتر از نرخ ۸ درصدی آلبرتا قرار دارد:

«معافیت مالیاتی برای کارآفرینان، اهمیت زیادی در بهبود اقتصاد آلبرتا دارد و به استان ما فرصت رقابت در این زمینه را می‌دهد.»

«وقتی مالیات ۸ درصدی به اجرا درآید، نرخ مالیات ۱۲ درصدی بریتیش کلمبیا با ۵۰٪ اختلاف بالاتر از آن قرار خواهد داشت. همچنین با بهبود اوضاع کاسبان پس از رفع کووید-۱۹ ما می‌توانیم مطمئن باشیم که آلبرتا بهترین جایگاه را در عرصه رقابت، اشتغالزایی و پیشرفت در کانادا خواهد داشت.»

منبع: Daily Hive