Thursday, April 18, 2024
1.6 C
Calgary

انجمن افسران پلیس کانادا خواستار جرم‌زدایی از مواد مخدر شد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

CACP با انتشار بیانیه‌ای از دپارتمان‌های پلیس خواسته تا مصرف شخصی مواد مخدر را بعنوان یک مشکل بهداشت عمومی بپذیرند. آن‌ها معتقدند رویکرد نهادهای بهداشتی در برخورد با مشکلات ناشی از مصرف بیش از حد مواد مخدر در مقایسه با پلیس سازنده‌تر است.

در صورت اعمال این تغییرات اگر افراد با مقادیر کم یا از پیش تعیین شده مواد مخدر یا داروهای غیرقانونی (برای مصرف شخصی) دستگیر شوند جرم کیفری دریافت نخواهند کرد.

آدام پالمر افسر ارشد ارتش، عضو CACP و رئیس‌ پلیس ونکوور در اینباره گفت: کانادا همچنان درگیر بحران Fentanyl و مصرف مواد مخدر کشنده است که جوامع ما را ویران کرده و جان هزاران نفر را می‌گیرد. توصیه ما این است که اجرای قانون برخورد با دارندگان مواد مخدر به رویکردی پزشکی تغییر کند و چنین تحولی نیازمند همکاری پلیس، کادر درمان و تمام سطوح دولت است.

CACP پیشنهاد کرده این تغییر با هماهنگی کلیه سطوح دولت انجام شود تا مصرف‌کنندگان مواد مخدر بتوانند بجای دریافت جرایم کیفری دسترسی بهتری به مراقبت‌های پزشکی، خدمات درمانی و سرویس‌های اجتماعی داشته باشند.

در بیانیه این انجمن آمده: مراقبت‌های پزشکی و حمایت‌های اجتماعی باید در ابعاد محلی، استانی و ملی تدارک دیده شوند. CACP معتقد است ایجاد نین فرصت‌هایی می‌تواند نتایج بهتری در برخورد با مصرف‌کنندگان مواد مخدر داشته باشد و به کاهش جرم حمل مواد مخدر و تقاضا برای آن در جوامع بانجامد.

به این ترتیب تمرکز نیروهای پلیس از روی مصرف‌کنندگان برداشته شده و برخورد با قاچاقچیان، تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان مواد مخدر افزایش می‌یابد.

پالمر در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: ما به برخورد قانونی با آن دسته از افراد که مواد مخدر را در جامعه تزریق می‌کنند ادامه خواهیم داد. از طرفی نقش سنتی پلیس در خط مقدم (کاهش آسیب در هنگام تعامل با افراد معتاد و دارای مشکلات روانی) نیز کاهش می‌یابد.

پیشنهاد مذکور براساس نتایج بررسی‌های سال 2013 کمیته ویژه CACP درباره جرم‌زدایی مواد مخدر غیرقانونی، ارائه شده است.

این کمیته خواسته تا یک نیروی ملی برای تحقیق درباره بروزرسانی قوانین مرتبط با مواد مخدر نیز ایجاد شود.

شما می‌توانید گزارش کامل این کمیته درباره جزم‌زدایی از مواد مخدر غیرقانونی را در این‌جا بخوانید.

در صورتی که کانادا چنین تغییراتی را اعمال کند در کنار کشورهای مکزیک و پرتغال قرار می‌گیرد که رویکرد درمانی و پزشکی را بجای برخورد قانونی در مبارزه با اعتیاد پیش گرفته‌اند.

منبع: Daily Hive