Thursday, March 28, 2024
-1.4 C
Calgary

راهنمای انجام تست drive-in کرونا در آلبرتا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

دکتر دینا هینشاو در کنفرانس خبری خود به رشد خطرناک ابتلای جوانان آلبرتایی به COVID-19 اشاره داشت و شیب نمودار مبتلایان را نیز در حال رشد توصیف کرد.

در دو هفته گذشته 780 مورد جدید ابتلا در استان شناسایی شده که 57 درصد آن‌ها را شهروندان زیر 40 سال تشکیل می‌دهند. همچنین 30 درصد از موارد جدید با بیماران پیشین در تماس نبوده‌اند.

شنیدن این خبرها باعث شده تا بسیاری از شهروندان تصمیم به انجام تست کروناویروس بگیرند. در ادامه مراحل انجام تست در استان آلبرتا از زبان چندلر والتر نویسنده دیلی‌هایو توضیح داده می‌شود:

  1. اولین گام ورود به coronavirus self-assessment toll است. در این بخش باید به یکسری سوال جواب‌های بله یا خیر دهید. در انتها با توجه به پاسخ‌هایی که داده‌اید مرحله بعد به شما اعلام خواهد شد.
  2. پس از این نوبت به وارد کردن اطلاعات شخصی چون نام، تاریخ تولد، آدرس، شماره کارت سلامت و غیره می‌رسد تا نزدیک‌ترین محل انجام تست و تاریخ مراجعه به آن را دریافت کنید. چنانچه مرکز پیشنهادی در روزهای پیش‌رو امکان گرفتن تست را نداشته باشد و به هر دلیلی تا تاریخ اعلام شده قادر به صبر کردن نباشید می‌توانید به وضعیت دیگر مراکز نگاه انداخته و اقدام به رزرو وقت کنید.
  3. مراکز تست drive-in در نقاط مختلف استان مانند پارکینگ بیمارستان‌ها برپا گشته و با نصب علائم راهنمایی در آن‌ها هدایت خواهید شد. پس از ورود به این مراکز ابتدا نام و وضعیت رزرو از شما سوال می‌شود و پس از آن باید تا فرارسیدن نوبت صبر کنید.
  4. در مرحله بعد و پس از وارد شدن به چادر تست یک پزشک از شما خواهد خواست تا ID و کارت سلامت خود را ارائه کنید. او از درباره علائم بیماری از شما پرسیده و از داخل گلویتان نمونه‌برداری می‌کند.
  5. پس از آن باید به خانه بازگردید و منتظر تماس کارکنان درمانی در سه تا چهار روز و اعلام نتیجه تست بمانید. اگر نتیجه تست منفی بود می‌توانید از قرنطینه خانگی خارج شوید.

بطور کلی (بدون احتساب زمان رانندگی تا رسیدن به مراکز) انجام تست COVID-19 حدودا نیم ساعت زمان می‌برد.

بدون شک حفظ فاصله فیزیکی، پوشیدن ماسک و شرکت نکردن در دورهمی‌ها و دیگر اماکن شلوغ سخت‌تر از انجام تست COVID-19 است (مخصوصا با توجه به گذشت چند ماه از آغاز اپیدمی) اما باید به یاد داشت بدون رعایت دستورالعمل‌ها و توصیه‌های بهداشتی نمی‌توان از این دوران سخت عبور کرد.

منبع: Daily Hive