Thursday, March 28, 2024
-1.4 C
Calgary

اجباری شدن ماسک در فضاهای مسقف عمومی کلگری از ۱ آگوست

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

افزایش آمار مبتلایان به کووید-۱۹ باعث شد که شورای شهر کلگری تصمیم مهمی در این باره بگیرد و استفاده از ماسک در فضاهای بستهٔ عمومی را از ۱ آگوست، اجباری کند.

مسئولین امیدوارند که این قانون باعث کاهش انتقال کروناویروس شود و نیازی به یک قرنطینه سرتاسری دیگر به وجود نیاید.

شهردار کلگری آقای ناهید ننشی می‌گوید: «حالا که مراکز آموزشی دارند باز می‌شوند، ما باید اقدامات مطمئنی انجام دهیم وگرنه شاید مجبور به تعطیلی دوباره شهر و قرنطینه عمومی شویم.»

متخصصین از رشد بیماران کووید-۱۹ در آلبرتا، که نیمی از آنها در کلگری‌اند، ابراز نگرانی می‌کنند. در ۴ روز اخیر ۵۰۹ بیمار جدید پیدا شده و آمار کلی بیماران فعال را به ۱,۱۹۳ نفر رسانده است.

تاد سمپسون، رییس اداره مدیریت اورژانس کلگری می‌گوید: «به نظر من وارد موج دوم شده‌ایم» و البته این را هم اضافه می‌کند که هر چند اوضاع رو به وخامت است ولی سرعت عمل می‌تواند مانع از یک قرنطینه دیگر شود.

او از حمایت کامل مسئولین بهداشتی آلبرتا از قانون ماسک اجباری خبر می‌دهد. قانونی که مشابه‌اش در شهرداری‌های کبک، تورنتو و اوتاوا هم تصویب شده است.

شورای شهر کلگری با ۱۲ رای موافق و ۳ رای منفی این قانون را تصویب کرد که از مردم می‌خواهد دهان، بینی و چانه‌شان را در تمام محیط‌های سرپوشیدهٔ عمومی، مثل مال‌ها، خواروبارفروشی‌ها، شبکه حمل‌و‌نقل شهری، تاکسی و اوبر، بپوشانند.

مدارس و دانشگاه‌ها، مراکز نگهداری روزانه، و مجموعه‌های آپارتمانی در شمول این قانون نیستند.

این قانون شامل این گروه‌ها نمی‌شود: کودکان زیر ۲ سال، افرادِ دارای مشکلات سلامتی که امکان ماسک‌گذاشتن ندارند، افرادی که در حال خوردن و آشامیدن هستند، و افرادی که در حال ورزشند.

هر کسی که از قانون سرپیچی کند ۱۰۰ تا ۲۰۰ دلار جریمه خواهد شد، البته تمرکز شهرداری روی آموزش مردم است و جریمه اولویت آخر است.

Screen Shot 1399 05 01 at 4 12 51 PM

طبق تحقیقات شهرداری، فقط ۳۴٪ از مردم گفته‌اند که چه در محیط‌های باز و چه سرپوشیده ماسک می‌زنند. این در حالی است که هدفگذاری سازمان بهداشت جهانی ۸۰٪ است.

عضو شورای شهر، درا فَرِل می‌گوید: «ما با کسی شوخی نداریم، قضیه جدی ست و آدم‌های زیادی دارند آسیب می‌بینند.»

از کسب‌و‌کارها هم خواسته شده که با نصب تابلویی‌های مردم را نسبت به این قانون آگاه کنند و به افرادی که ماسک ندارند، هیچ خدماتی ارایه نکنند.

بقیه جزئیات این قانون دوشنبه هفته آینده در شورا مطرح و به رای گذاشته می‌شود.

منبع: CBC