Saturday, April 20, 2024
0.7 C
Calgary

آلبرتای باشکوه: تابستان در پارک سنگ‌نوشته Writing-on-Stone

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

کرونا کماکان تهدیدی خطرناک در جهان محسوب می‌شود. اما نمی‌توان زندگی را متوقف کرد. این روزها درحالی‌که بیشتر مناطق دیدنی آلبرتا بر روی گردش‌گران بازگشایی شده‌اند، پیشنهاد می‌شود که با برنامه‌ریزی قبلی و رعایت محدودیت‌های محلی و اقدامات بهداشت عمومی به بازدید از جاذبه‌های مختلف بپردازید و از مناطقی که ممکن است خیلی شلوغ باشند جلوگیری کنید.

همه ما عاشق پیک‌نیک‌های تابستانی هستیم؛ از تکه‌های تازه‌ی هندوانه گرفته تا دمیدن حباب‌های صابون در هوا، ولی همین تفریحات هم اگر بارها و بارها در یک مکان تکراری تجربه‌شوند، می‌توانند خسته‌کننده باشند.

اما خبر خوب اینکه می‌توانید با رفتن به پارک استانی سنگ‌نوشته، تابستان خود را هیجان‌انگیز کنید، و بله؛ همین حالا هم می‌دانیم شما می‌خواهید چه چیزی بپرسید: اسم عجیب این پارک همیشه اولین سوال است! نوشته‌های روی سنگ‌ها در واقع پتروگلیف‌هایی هستند که به ۷ هزار سال قبل از میلاد مسیح برمی‌گردند و نشان می‌دهند زندگی برای بومی‌ها یا پاسیاه‌ها چطور بوده؛ مردمی که بیش از ۱۰هزار سال پیش در آن منطقه زندگی می‌کردند.

جدا از این نام جالب توجه، گردش در این پارک شبه‌کویری راهی عالی برای گذراندن روزهای گرم و شب‌های خنک تابستان است. پارک استانی سنگ‌نوشته دروازه‌ای بی‌نهایت رو به فضای باز است؛ از مسیرهای کوتاه همگانی آن گرفته تا لذت یک کمپ راحت در کابین‌های سایه‌دار زیر درختان چوب‌پنبه. راستی اگر به کمپینگ علاقه دارید می‌توانید با بهترین اردوگاه‌های Eastern Canada برای کمپینگ و یا بهترین اردوگاه‌های Eastern Canada برای کمپینگ آشنا شوید.

با تمام این حرف‌ها و به همان اندازه که گردش و پیاده‌روی در این پارک جذاب است و حتی شاید بخواهید اکتشافات بیشتری اینجا داشته باشید، اما لطفا همواره به یاد داشته باشید که شما در کشور مارهای زندگی هستید!

برای امنیت خود، لطفا قبل از شروع ماجراجویی بعدی، از آمادگی کامل خود اطمینان حاصل کنید. اطلاعات مربوط به نحوه تدارک سفر و ایمن ماندن در هنگام پیاده‌روی در این لینک و این لینک قابل دسترس است. همچنین راهنمای کلی بازدیدکنندگان پارک‌های کانادا در اینجا موجود است. همیشه به یاد داشته باشید که هیچ ردپایی از خود به‌جا نگذارید، وسایلی که آماده کرده‌اید را همراه خود داشته باشید، در مسیرهای مشخص شده راه بروید و از غذا دادن به حیوانات وحشی خودداری کنید. علاوه بر این لطفا توجه داشته باشید که عکس سلفی گرفتن در شرایط خطرناک می‌تواند غیرمسئولانه و حتی مرگ‌آور باشد!

 

https://www.instagram.com/p/CC1z0WFJXzJ/?utm_source=ig_embed

پارک استانی سنگ‌نوشته کجاست؟

این پارک بی‌نظیر در ۳۲ کیلومتری شرق رودخانه‌ی Milk River در Highway 501 و در کیلومتر ۱۰ جنوبی واقع شده است.

https://www.instagram.com/p/BwfFn_EDHEC/?utm_source=ig_embed

چطور به پارک استانی سنگ‌نوشته برویم؟

اگر از سمت کلگری حرکت کنید، می‌توانید بزرگ‌راه AB – 2 South را ادامه دهید تا به AB – 519 East برسید. از این‌جا به AB – 3 East رفته و تا Milk River ادامه دهید، سپس در Range Road 132 به راست بپیچید و پارک را در سمت چپ خود خواهید دید.

کسانی که از ادمونتون به مقصد پارک استانی سنگ‌نوشته رانندگی می‌کنند باید حدود ۳ ساعت به سمت جنوب بروند تا به کلگری برسند و سپس آدرس بالا را دنبال کنند.

https://www.instagram.com/p/Bwp19u3np5j/?utm_source=ig_embed

در پارک استانی سنگ‌نوشته چه چیزی منتظر ماست؟

برای کسانی که امیدوارند بتوانند کمی نرمش کنند، مسیرهای پیاده‌روی بسیار زیادی برای گشت و گذار در کل منطقه‌ی پارک وجود دارد. با این‌حال اگر پیاده‌روی تفریح مورد علاقه شما نیست می‌توانید همراه خود زیرانداز و چند ساندویچ و لیموناد برداشته و تجربه‌ی پیک‌نیکی کلاسیک در یکی صدها محل تعبیه‌شده برای پیک‌نیک را به خود هدیه دهید.

علاوه بر این می‌توانید یک راهنمای محلی مختص علایق خود رزرو کنید. یادتان نرود اینستای خود را با عکس‌های جذاب پر کنید!

https://www.instagram.com/p/Bv-EfS0n3SK/?utm_source=ig_embed

 

https://www.instagram.com/p/BwPxn2LHMVo/?utm_source=ig_embed

https://www.instagram.com/p/BvptuToFVDY/?utm_source=ig_embed

دیدنی‌های آلبرتای باشکوه را می‌توانید در مطالب پیکوبینو دنبال کنید:

آلبرتای باشکوه: صعودی آسان در Tunnel Mountain

آلبرتای باشکوه: تماشای صورت‌های فلکی در پارک جَسپِر

آلبرتای باشکوه: آب‌های تماشایی Cameron Falls

آلبرتای باشکوه: دریاچه‌ی Carnarvon Lake گنجینه‌ای پنهان

آلبرتای باشکوه: عاشق آبشار‌های Lundbreck Falls می‌شوید

آلبرتای باشکوه: دریاچه‌ی Peyto Lake یک سورپرایز فیروزه‌ای

 

منبع: Dailyhive