Tuesday, April 23, 2024
17.1 C
Calgary

آئین نامه پیشنهادی ادمونتون برای اجباری کردن ماسک در تمام فضاهای مسقف

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

شهر ادمونتون آئین نامه‌ای مطرح کرد که طبق آن پوشیدن ماسک در تمامی فضاهای مسقف داخل شهر اجباری است. شورای شهر در جلسه چهارشنبه در مورد اینکه آیا این آئین نامه قابل اجرا هست یا نه، تصمیم گیری میکند.

ادمونتون قبلا از مردم خواست در تمام ساختمان های سطح شهر و خیابان‌ها ماسک بپوشند اما طبق آئین نامه جدید پوشیدن ماسک در فروشگاهها، مراکز تفریحی، رستوران ها و تاکسی ها هم اجباری خواهد بود. طبق نامه‌ای که به شورای شهر رسید، گردانندگان کسب و کارها و صاحبان مشاغل مسئول اجرای آئین نامه و مجبور کردن افراد برای پوشیدن ماسک نیستند اما می‌توانند از ارائه خدمات به افرادی که ماسک نمی‌پوشند خودداری کنند.

جریمه پیشنهادی برای اجرا نکردن این آئین نامه 100 دلار درنظر گرفته شد.

فضاهای قابل توجهی از اجرای آئین نامه اجباری بودن ماسک معاف هستند که عبارتند از: مدارس، بیمارستان ها و سایر مراکز مراقبتی، مراکز نگهداری کودکان و سازمان هایی که فقط کارمندان آنجا حضور دارند یعنی بین ارباب رجوع و کارمند موانع مناسب تعبیه شده است.

همچنین تحت شرایط خاصی مردم اجازه دارند ماسکشان را دربیاورند مثلا در هنگام مراجعه به دندانپزشک، هنگام عکس گرفتن، ورزش، شنا، غذا خوردن یا نوشیدن چیزی. بچه های زیر دو سال و کسانی که ناتوانی جسمی یا روانی دارند یا بیماری خاصی دارند که مانع پوشیدن ماسک میشود هم از اجرای این قانون معاف هستند.

در صورت تصویب، آئین نامه از 1 آگوست به مرحله اجرا میرسد و در پایان سال 2020 اکسپایر خواهد شد مگر اینکه شورا مجددا آن را تمدید کند.

منبع: Daily Hive

برای مطالعه بیشتر:

نحوه صحیح ماسک زدن طبق دستورالعمل های بهداشتی

راهنمای خرید ماسک برای کووید19