Friday, March 29, 2024
-6.9 C
Calgary

سازمان بهداشت کانادا دارویی را برای درمان علائم مزمن کرونا‌ویروس تایید کرد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

 سازمان بهداشت کانادا استفاده از دارویی  به نام Remdesivir را برای درمان علائم مزمن کرونا ویروس  تأیید کرده است و به این دارو که ساخت Gilead Canada است مجوز مشروط داد و آن اولین گزینه درمانی تایید شده برای کروناویروس در کانادا معرفی کرد.

طبق یک بیانیه، Veklury، که به نام Remdesivir هم شناخته میشود برای درمان کرونا ویروس در بزرگسالان و نوجوانان بالای 12 سال و مبتلایان به ذات الریه که به اکسیژن اضافی نیاز دارند، مناسب است.

در گزارشی از Gilead Canada آمده است: آزمایشات متعدد در سراسر جهان برای ارزیابی ایمنی و اثربخشی این دارو در درمان کرونا ویروس در حال انجام است. بر اساس داده های بالینی موجود، داروی رمدسیویر به عنوان درمان بیماران مبتلا به کووید19 در ژاپن، تایوان، هنگ کنک، هند، سنگاپور، استرالیا، امارات و اتحادیه اروپا تأیید شده است. در خارج از این مناطق یک داروی تحت بررسی و تایید نشده است.

سازمان بهداشت کانادا با توجه به تصویب نامه ناظر، بر اساس یک آزمایش بالینی تصادفی و کنترل شده با دارونما، با این موضوع موافقت کرد و استفاده از دارو را تصویب کرد.

طبق تصویب نامه: در آنالیز انجام شده بعد از پیگیری وضعیت بیماران به مدت 14 روز، میانگین زمان بهبودی در بیمارانی که Veklury مصرف کرده بودند 11 روز بود در حالی که در بیمارانی که داروهای دیگر مصرف کرده بودند 15 روز بود. ناگفته نماند که در روز اول نشانه های امیدوار کننده در بیماران Veklury  که اکسیژن دریافت میکردند بسیار بیشتر دیده شد.

بر اساس تحقیقات سازمان بهداشت کانادا، شایع ترین واکنش های ناسازگار بدن در بررسی های انجام شده حالت تهوع، سردرد، خارش و افزایش ترنس‌آمینزها ( که ممکن است به کبد آسیب برساند) بود.

در این تصویب نامه آمده است: کارایی و ایمنی Veklury در درمان کووید19 هنوز مشخص نشده است چرا که داده های آزمایش های بالینی موجود هنوز کامل نیست. با این حال با توجه به نیاز پزشکی بالا و پاندمی کووید19، سازمان بهداشت کانادا تعادل سود و زیان استفاده از این دارو را مثبت در نظر گرفت.

منبع: Daily Hive