Thursday, March 28, 2024
-1.9 C
Calgary

استفاده از ماسک در بنف اجباری شد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

شورای شهر بنف روز دوشنبه با هفت رای موافق و بدون رای مخالف قانون اجباری شدن ماسک در اماکن عمومی بسته و همینطور Banff Avenue را به تصویب رساند.

طبق این قانون که از روز جمعه 31 جولای اجرایی می‌شود داشتن ماسک در تمام فضاهای عمومی بسته مانند فروشگاه‌ها و کافه‌ها و نیز پیاده‌راه خیابان Banff اجباری است.

از ماه جون به این سو تردد اتومبیل در دو بلوک از خیابان بنف اصلی‌ترین گذرگاه شهر ممنوع شد تا عابرین بتوانند فاصله فیزیکی را رعایت کرد. همین موضوع افزایش ازدحام شهروندان را در پی داشته است.

کودکان زیر دو سال، افراد دارای شرایط پزشکی خاص و کسانی که قادر نیستند بدون کمک دیگران ماسک از صورت بردارند از این قانون مستثنی هستند.

شهرندان در صورت بی‌توجهی 150 دلار جریمه خواهند شد.

کارن سورنسن شهردار بنف با خوشحالی از این اتفاق گفت: بیش از 90 درصد شهروندان خواستار اجرای این قانون بودند. از روز جمعه زدن ماسک بین بلوک 100 تا 200 خیابان بنف اجباری می‌شود. بعلاوه قانون جدید از انتشار ویروس در صف‌های پرازدحام فروشگاه‌ها نیز خواهد کاست.

بگفته شهردار نیازی به اعمال قانون از سوی صاحبان فروشگاه‌ها و مشاغل نیست و آن‌ها تنها باید برچسب‌های هشدار توزیع شده را نصب کنند. ایجاد محل‌های ضدعفونی کردن دست‌ در این اماکن می‌تواند اقدام موثر دیگری باشد که قابل انجام است.

هم‌اکنون شهر کلگری به اجباری شدن ماسک در فضاهای عمومی بسته رای داده است. شهرداری ادمونتون نیز پوشیدن ماسک در ادارات شهرداری و سیستم حمل‌ونقل عمومی را اجباری کرده و از هفته آینده تدابیر سختگیرانه‌تری در پیش خواهد گرفت.

منبع: Global News