Thursday, April 25, 2024
4.4 C
Calgary

عکاسی از طوفان و storm chasing در آلبرتا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

وزش باد شدید، رسیدن ابرهای تیره و غرش تندر در آسمان به بسیاری این پیام را می‌رساند که باید به پناهگاهی امن رفت، اما در این نوشتار با کسانی آشنا می‌شویم که چنین کاری نمی‌کنند، storm chasers!

مت ملنیک بیست ساله یکی از همین افراد است. او هواشناسی را در دوره‌های آموزش خلبانی فرا گرفته و ایده عکاسی طوفان‌ همانجا به ذهنش رسیده است.

هرچند برخی از زیباترین تصاویر گرفته شده از طوفان اتفاقی ثبت شده‌اند اما storm chasing به هیچ وجه آسان نیست.

ملنیک در مصاحبه با دیلی‌هایو گفت: ما در اینجا از طوفان‌هایی خاص بنام supercell صحبت می‌کنیم. این نوع طوفان حرکتی دورانی داشته و جزو خطرناک‌ترین انواع دسته‌بندی می‌شود. جریان هوا در supercell رو به بالاست که تشکیل تگرگ‌های بزرگ و تورنادو را در پی دارد.

او و اعضای گروهش، Twisted Chasers، با همکاری یکدیگر نقاط امن برای تماشای طوفان و شکلگیری آن را پیدا می‌کنند. نتیجه آن گرفتن تصاویر حیرت‌انگیز از صاعقه و آسمان طوفانی است.

بگفته ملنیک تا زمانی که بتوان تشخیص داد طوفان در کدام جهت حرکت می‌کند عملیات تعقیب امن‌ خواهد بود. تصاویر رادار مسیر طوفان را به storm chasers نشان می‌دهد.

منطقه محبوب عکاسی ملنیک و دیگر storm chasers ناحیه‌ای از آلبرتا در شمال Airdrie و جنوب Red Deer می‌باشد. در این منطقه پدیده‌ای بنام Foothills Magic رخ می‌دهد که به آسانسور اوروگرافیک نیز شهرت دارد. به این ترتیب هوا با سرعت از کوهستان‌ پایین آمده و با رسیدن به نواحی پست دوباره به بالا حرکت می‌کند و چنانچه رطوبت کافی داشته باشیم ابرهای طوفانی تشکیل خواهد شد.

بگفته ملنیک تابستان امسال آلبرتا یک طوفان غیرعادی به خود دید که نتیجه‌ آن تگرگ‌هایی به اندازه توپ تنیس بود.

اگر شما هم به گرفتن چنین عکس‌های دیدنی علاقه‌مند شده‌اید به گروه Albera Storm Chasers در فیسبوک بپیوندید. در اینجا آموزش‌‎های لازم باری جهت‌یابی و هواشناسی را از عکاسی باتجربه فرا گرفته و فرصت تعقیب طوفانی واقعای نیز برایتان وجود دارد.

https://www.instagram.com/p/CB4ql8BpSbU/?utm_source=ig_embed

این دو نکته را بیاد داشته باشید:

  • در هوای طوفانی دشت‌ها و نواحی مسطح بسیار خطرناک‌ هستند. اگر در مزرعه‌ای بزرگ و بدون سرپناه حضور داشته باشید و نتوانید آنجا را ترک کنید کارتان ساخته است!
  • storm chasing فعالیتی گروهی و حرفه‌ای بوده که در صورت نداشتن تیم مطمئن جان شما را به خطر خواهد انداخت.

منبع: Daily Hive