Tuesday, April 16, 2024
0.4 C
Calgary

نحوه انجام تست بدون علامت کووید19 در داروخانه‌های آلبرتا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

با وجود پاندمی کووید19 که هنوز هم یک تهدید جدی برای سلامت عمومی است، استان آلبرتا در اواخر جولای اعلام کرد می‌تواند انجام آزمایش روی افراد بدون علائم ظاهری را در داروخانه‌ها افزایش دهد.

در ماه ژوئن 10هزار تست طی این برنامه آزمایشی انجام شد که بخشی از 677هزار تست انجام شده در آلبرتا از زمان شروع این پاندمی هستند و از آن زمان هر داروخانه‌ای تمایل داشته باشد می‌تواند در این برنامه شرکت کند و از مراجعین بدون علائم ظاهری تست کووید19 به عمل بیاورد.

وقتی فهمیدم داروخانه‌ Mission نزدیک محل زندگی من این تست را انجام میدهد تصمیم گرفتم برای انجام تست به آنجا مراجعه کنم. برای تعیین وقت با داروخانه تماس گرفتم و تلفن گویا از من خواست که پیغامی شامل نام و شماره تلفنم را برای آنها بگذارم و حدود یک ساعت بعد با من تماس گرفتند. آنها در مورد زمان‌بندی توضیح دادند و گفتند اولین زمان خالی برای دو روز بعد هست و من میتوانم انتخاب کنم که چه ساعتی برای انجام تست بروم.

بالاخره من در زمان و تاریخ مقرر به داروخانه رفتم و به آنها گفتم که من برای انجام تست وقت گرفته بودم و کارت بهداشتم را به آنها نشان دادم، حدود دو دقیقه طول کشید تا مقدمات تست را آماده کنند. به یک اتاق کوچک رفتم و نشستم، داروساز از گلوی من نمونه برداری کرد و قبل از برداشتن شیشه آزمایش اطلاعات شخصی من را دوباره پرسید و تایید کرد.(تست های بدون علامت در داروخانه ها با نمونه برداری از گلو انجام میشوند).

من از او پرسیدم آیا افراد زیادی برای انجام تست به اینجا مراجعه میکنند و با این پاسخ مواجه شدم که هر 15 دقیقه یک نفر این تست را انجام میدهد. به همین سادگی کارم آنجا تمام شد و حدود 10 دقیقه طول کشید، بعد به من گفتند که طی دو تا چهار روز آینده با یک تماس تلفنی نتیجه را به من اعلام میکنند.

این آزمایش بسیار ساده‌تر و سریع‌تر از آزمایشات علامت‌دار کووید19 است که در سراسر استان انجام میشود. طبق صحبت‌های دکتر دینا هینشاو رئیس اداره بهداشت و درمان آلبرتا، آزمایشات بدون علامت به سازمان بهداشت استان کمک میکنند تا از نحوه شیوع ویروس در استان مطلع شود. هینشاو در بیانیه‌ منتشر شده در مورد گسترش آزمایشات بدون علامت در جولای گفت: با توجه به افزایش موارد مبتلا به کروناویروس در آلبرتا همه ما موظف هستیم نقش خودمان را در مبارزه با این ویروس انجام دهیم.”

او گفت: اقداماتی که هر کدام از ما امروز انجام میدهیم به محفاظت از خودمان، عزیزان مان و آینده‌ی جامعه مان کمک میکند. انجام آزمایش کمک میکند که در مورد شیوع کووید19 در آلبرتا بیشتر بدانیم.

استان آلبرتا همگان را به انجام تست بدون علامت تشویق میکند بخصوص در شرایط زیر:

  • قبل یا بعد از ملاقات با افرادی که ریسک ابتلای بالایی دارند، مثلا افراد بالای 65 سال یا افراد دارای بیماری خاص
  • قبل یا بعد از مسافرت بین المللی، حضور در مراسمی با کسی که اخیرا مسافرت بود یا میزبان مسافری بود
  • قبل یا بعد از فعالیت هایی که شما را در معرض ابتلا قرار میدهد مثل دورهمی های طولانی که فاصله فیزیکی رعایت نشده
  • کادر درمان و کارکنان مراکز درمان که به طور منظم با مردم در ارتباط هستند

فراموش نکنید که انجام تست بسیار راحت‌تر از آنچه انتظار دارید، است.

منبع: Daily Hive

پیشنهاد مطالعه:

خرسی در شمال ونکوور پس از خو گرفتن به غذای انسانها کشته شد

کمک مالی کانادا به لبنان