Friday, April 19, 2024
3.8 C
Calgary

آیین‌نامه‌ی جدیدی  برای اجاره‌نامه‌های کوتاه مدت در تورونتو

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

مقامت شهر تورنتو اعلام کردند که ثبت‌نام برای اجاره‌دهی کوتاه مدت املاک مسکونی از 10 سپتامبر هم‌زمان با اجرای آیین نامه‌ی جدید آغاز می‌شود.

روز سه شنبه 25آگوست، مقامات شهر تورنتو اعلام کردند که سیستم ثبت‌نام آنلاین جدیدی برای متقاضیان اجاره‌دهی‌ کوتاه مدت، که منازلی را برای مدت کمتر از 28 روز پیاپی اجاره می‌دهند، به اجرا در خواهد آمد.از تاریخ 10 سپتامبر این افراد باید به منظور اجاره‌ دادن کوتاه‌مدت ملک خود در تورنتو  به صورت آنلاین و طبق این آیین‌نامه ثبت‌نام کنند. در این گزارش آمده:

” اولین قدمِ ضروری برای این که مقامات شهری بتوانند قوانین جدید را برای اجاره‌نامه‌های کوتاه‌مدت اعمال کنند، ثبت‌نام در این سیستم است.”

بر اساس این گزارش افرادی که هم‌اکنون ملکی را به شکل کوتاه‌مدت اجاره داده‌اند، باید در 31 سپتامبر در این سیستم ثبت‌نام کنند. پس از این تاریخ سایر متقاضیان به طور پیوسته قادر به ثبت‌نام در سیستم بوده و باید پیش از اجاره‌ی کوتاه مدتِ ملک خود ثبت‌نام‌شان را تکیمل کرده باشند.

اجاره‌نامه‌های کوتاه مدت در تورنتو طبق قوانین ناحیه‌بندی شهری و نیز قوانین ثبت و مستندسازی اجاره‌نامه‌های کوتاه مدت تنظیم می‌شود:

  • قوانین شهری اجازه‌ اجاره‌ی کوتاه مدت در تورنتو در تمام انواع منازل مسکونی و نیز نواحی قابل سکونت و مناطقی با کاربری چندگانه را صادر می‌کنند.
  • افراد تنها قادر به اجاره‌ دادن کوتاه مدت منزل اصلی خود بوده و این منزل همان محل سکونت آنان و نیز محلی است که در تمامی قبوض و مالیات‌ها و بیمه ثبت شده است.
  • هم صاحب‌خانه‌ها و هم مستأجران ساکن در هر نوع خانه ( اعم از آپارتمان یا ویلایی) مجاز هستند که به شکل کوتاه مدت منزل خود را اجاره دهند.
  • افراد می‌توانند تا حداکثر سه اتاق از منزل اصلی خود را برای تعداد نامحدودی شب از سال و یا کل منزل خود را برای حداکثر 180 شب در سال اجاره دهند.
  • افراد مجازند سوییت آپارتمانی خود یا اتاقی از یک سوییت را اجاره دهند در صورتی که آن محل، محل سکونت اصلی‌شان باشد.

شایان ذکر است که تنها افرادی مجازند منازل خود را به شکل کوتاه مدت در تورنتو اجاره دهند که در سیستم ثبت‌نام کرده و شماره‌ی ثبت‌نامی مورد تأیید شهر را دریافت کرده و در تمامی آگهی‌های خود آن را ذکر کنند.

در ادامه در این گزارش آمده است:” تبت‌نام شدگان باید هر سه ماه یکبار و از تاریخ اول ژانویه 2021، %4 مالیات بر مناطق مسکونی شهری را بپردازند (MAT). اطلاعات بیشتر در باب نحوه‌ی جمع‌آوری و پرداخت MAT در پاییز 2020  در دسترس عموم قرار خواهد گرفت. ”

بر اساس این گزارش طبق قوانین شهری، شرکت‌های اجاره‌ی کوتاه مدت باید همچون شرکت‌های Airbnb, Expedia  و  Booking.com برای ارائه‌ی خدمات، مجوزهای مربوطه را دریافت کنند. بر اساس این گزارش مقامات در حال حاضر درگیر فرآیند مجوزدهی به شرکت‌ها هستند و اطلاعات بیشتر در این باره نیز در وبسایت شهر قرار گرفته است.

در طی پنج ماه آینده نیروهای شهری به آموزش عموم در ارتباط با قوانین، راهنمایی آنان برای فرآیند ثبت‌نام در سیستم اجاره‌دهیِ کوتاه مدت و بررسی شرکت‌ها جهت اطمینان از حصول پروانه‌ی معتبر توسط آنها خواهند پرداخت.

منبع: Daily Hive