Friday, April 19, 2024
-2.3 C
Calgary

پَندمِی کووید اتحاد مردم کانادا را افزایش داده، ولی در امریکا برعکس

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

تعداد زیادی از کانادایی‌ها احساس می‌کنند که پَندمِی کووید-۱۹ باعث شده به یکدیگر نزدیکتر شوند، این در حالی است که نظرسنجی در همسایه جنوبی ما نتیجه وارونه‌ای را نشان می‌دهند.

نظرسنجی مرکز تحقیقات Pew درباره تاثیر این پندمی بر اتحاد ملی مردم در ۱۴ اقتصاد بزرگ دنیا بوده و شکافی بزرگ بین فرهنگ مردم کانادا و امریکا را نشان می‌دهد.

در کانادا ۶۶ درصد از مردم بر این باورند که پندمی آنها را متحدتر کرده، درست مثل مردم سوئد، کره جنوبی و استرالیا که بالای ۵۰ درصد از پرسش‌شوندگانشان چنین نظر داشته‌اند. فقط ۲۹٪ از کانادایی‌ها می‌گویند که پندمی تاثیری منفی بر شکاف‌های داخلی کانادا داشته است.

Screen Shot 2020 08 27 at 2 52 36 PM

اما در امریکا آمارها کاملا وارونه است، ۷۱ درصد می‌گویند که این بیماری مردم را از هم دور کرده است و فقط ۱۸ درصد حس اتحاد بیشتری دارند.

Pew در گزارشش می‌نویسد: «با اینکه مردم امریکا از گروه‌های مختلف اتحاد خود را ضعیف‌تر می‌دانند، اما دمکرات‌ها بیشتر از جمهوری‌خواه‌ها به این باور نزدیکند.»

محققین دریافته‌اند که در تمام کشورها، رابطه مستقیمی بین موفقیت دولت در کنترل پندمی و احساس اتحاد مردم وجود دارد. در کانادا ۱۱٪ از مردم عملکرد دولتشان را بد ارزیابی کرده‌اند، و در امریکا این عدد ۵۲٪ است.

Screen Shot 2020 08 27 at 2 52 48 PM

در بین تمام کشورها، ۴۶٪ از مردم خودشان را متحدتر از دوران قبل از کووید-۱۹ می‌دانند. ۵۸٪ نیز می‌گویند که این پندمی زندگی آنها را دستخوش تحول بزرگی کرده است. به خصوص خانم‌ها تاثیرات این ویروس را بیشتر از آقایان لمس کرده‌اند.

این نظرسنجی با کمک ۱,۰۳۷ کانادایی و ۱,۵۰۳ امریکایی انجام شده است.

منبع: Daily Hive