Friday, March 29, 2024
-6.5 C
Calgary

دیدار از آبشارهای دوقلوی Crescent

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

یکی از زیباترین آبشارهای آلبرتا حدود 3.5 ساعت رانندگی با کلگری و ادمونتون فاصله دارد. Crescent Falls از دو صخره‌ 30 متری به پایین ریخته و منظره‌ای شگفت بر روی رودخانه Bighorn پدید می‌آورد.

https://www.instagram.com/p/B0eGFm8AQ9-/?utm_source=ig_embed

Crescent Falls کجاست؟

دره Bighorn و آبشارهای دوقلویش در نزدیکی شهر Clearwater قرار دارند. برای رسیدن به Crescent Falls باید مسیری 5.6 کیلومتری را بپیمایید. محل آبشارها تنها چند کیلومتر بالاتر از نقطه تلاقی رودخانه با North Saskatchewan River قرار دارد.

https://www.instagram.com/p/Bnd1fWkH1aT/?utm_source=ig_embed

چطور خود را به Crescent Falls برسانیم؟

شما می‌توانید از طریق بزرگراه دیوید تامسون (بزرگراه 11) خود را به این منطقه برسانید. Crescent Falls در 18 کیلومتری غرب Nordegg واقع شده‌ است. پس از رسیدن به تابلوی Crescent Falls به راست پیچیده و 4.4 کیلومتر دیگر نیز طی کنید. سپس به سمت چپ تغییر مسیر داده، وارد ناحیه حفاظت‌شده شوید و 1.7 کیلومتر دیگر نیز تا پارکینگ بپیمایید.

https://www.instagram.com/p/CA2X-MNAxEb/?utm_source=ig_embed

دیدنی‌های Crescent Falls

پس از رسیدن به پارک می‌توانید مسیری 2.5 کیلومتری را با پای پیاده طی کنید تا به Bighorn Gorge Lookout که منظره‌ای تماشایی به دره و آبشارها دارد، برسید.

علاوه بر مسیرهای پیاده‌روی فوق‌العاده و مناظر حیرت‌انگیز محوطه‌ای نیز برای کمپینگ در غرب Nordegg قرار دارد. برای رسیدن به این ناحیه باید پس از طی 22 کیلومتر در بزرگراه 11 وارد جاده دسترسی شنی شده و 6 کیلومتر را تا اردوگاه بپیمایید. این محوطه کوچک و جنگلی دارای هفت جایگاه برپایی چادر، 22 جایگاه پارک RV و دو محل سوارکاری با جایگاه بستن اسب‌ها است. در این اردوگاه زیبا و دنج هیچگونه سرویسی به گردشگران داده نمی‌شود و می‌توانید در طول روز به صورت first-come-first-serve در آن اقامت کنید.

https://www.instagram.com/p/BnPthEzFqmf/?utm_source=ig_embed

https://www.instagram.com/p/BxSo9fdhxx6/?utm_source=ig_embed

https://www.instagram.com/p/ByaM7XTH5Ki/?utm_source=ig_embed

با وجود آنکه اکثر نواحی آلبرتا بر روی گردشگران بازگشایی شده اما بهتر است پیش از برنامه‌ریزی سفر از وضعیت مقصد خود مطلع شوید. حتما مقررات و محدودیت‌های محلی را مطالعه کرده و دستورالعمل‌های بهداشتی ازجمله زدن ماسک و حفظ فاصله فیزیکی را رعایت کنید.

اطلاعات لازم درباره نحوه آماده کردن خود برای مسافرت و نکات ایمنی حین کوهپیمایی را می‌توانید در اینجا و اینجا مطالعه کنید. دستورالعمل Parks Canada برای گردشگران نیز در اینجا قرار دارد. هیچگاه اثری از خود در طبیعت بجای نگذارید و همیشه با حیوانات مهربان باشید.

منبع: Daily Hive